استاندار اصفهان گفت: برای نُخبه پروری باید ابتدا استعداد افراد نخبه شناسایی و سپس با تدوین برنامه آموزشی و تامین امکانات مناسب از این سرمایه های عظیم، استفاده شود.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، رسول زرگرپور که در دیدار با مبین فتحی نخبه شش ساله اصفهانی سخن می گفت، اعلام کرد: مسئولان باید شرایط استثنایی و نخبگی افراد را شناسایی و ابعاد آن را در حوزه های مختلف مشخص کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نباید فقط با حفظ کردن مطالب و نکات کم اهمیت، کودکان نخبه را پرورش دهیم، تصریح کرد: این نوع نخبه پروری، استفاده مطلوبی از ظرفیت های بالای این افراد به همراه ندارد.

وی با تاکید براینکه در ابتدا باید گنجینه بزرگی که خداوند در اختیار نخبگان قرار داده است شناسایی شود، یادآور شد: میزان ضریب هوشی علاقه مندی فرد به حوزه های مختلف نیز باید شناسایی شود و سپس زیر نظر گروه و مشاور مخصوص، توانایی فرد برای استفاده بهینه از این ظرفیت مورد توجه قرار گیرد.

زرگرپور افزود: پس از شناسایی استعداد افراد نخبه در حوزه مربوطه باید برنامه آموزشی مناسب طراحی شود و نه تنها پدر و مادر بلکه گروه مشاوران باید در طراحی برنامه و فراهم کردن امکانات برای پیشرفت علمی این افراد کمک کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم این ظرفیت و گنجینه بزرگ به بطالت بگذرد، گفت: در ابتدا باید آموزش و پرورش با تست های مختلف روانشناسی ابعاد و چارچوب های فعالیت فرد نخبه را مشخص کند تا با برنامه ریزی و تحت پوشش امکانات خاص از ظرفیت وی حداکثر استفاده شود.

وی با تاکید براینکه آموزش ها باید بصورت جهت دار و با برنامه صورت گیرد، افزود: وظیفه ما زیر پوشش قرار دادن افراد نخبه است تا در آینده بتوانیم از این سرمایه های عظیم برای پیشرفت و توسعه کشور نهایت استفاده را ببریم.

مبین فتحی، حافظ خردسال کل قرآن کریم است.