دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی نسبت به خبر منع ورود خودرو با پلاک مناطق آزاد به کشور، واکنش نشان داد و خواستار ملغی شدن بخشنامه گمرک شد.

به گزارش مرور نیوز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه آزاد ویژه اقتصادی، بعد از انتشار بخشنامه گمرک مبنی بر ممنوعیت ورود موقت خودروها با پلاک مناطق آزادبه سرزمین اصلی، دبیرخانه شورایعالی منطقه آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی نسبت به این بخشنامه واکنش نشان داد و خواستار ملغی شدن بخشنامه گمرک شد.

براین اساس مدیر گسترش و تسهیل صادرات و امور گمرکی مناطق آزاد کشور طی نامه‌ای خطاب به سرپرست مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک ایران خواستار لغو بخشنامه قبلی در خصوص عدم ورود موقت خودروهای پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی شده است.

همچنین در این نامه، به توافق رئیس کل گمرک ایران و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای صدور مجوز ورود موقت خودرو با پلاک مناطق آزاد، به عنوان تسهیلات برای سرمایه‌گذاران مناطق آزاد اشاره شده است.

این گزارش می‌افزاید: این نامه نامه توسط شهرام موسوی مدیرگسترش و تسهیل صادرات و امور گمرکی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور خطاب به شامانی سرپرست مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.