مرتضی شهیدزاده از پرداخت بدهی دولت به بانک کشاورزی بعد از سال ها خبرداد و گفت:یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در حوزه بانکداری الکترونیک راه اندازی سامانه ویژه نابینایان در کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مرور نیوز،مدیرعامل بانک کشاورزی درباره پرداخت  بدهی دولت به بانک کشاورزی اشاره کرد و گفت:  بدهی معوق دولت پس از مدت ها به بانک کشاورزی با مصوبه دولت از 7400 میلیارد تومان بدهی مورد تأیید حساب رسان 5800 میلیارد تومان آن مصوب شده که در روند پرداخت قرار گیرد و اکنون در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

مرتضی شهیدزاده افزود: بانک  کشاورزی حمایت ویژه ای از تولیدات داخلی انجام داده تا جایی که 5 برابر مبلغ تعیین شده به بنگاه های کوچک و متوسط تسهیلات در راستای فرمایشات رهبری در سال افتصاد مقاومتی  پرداخت شده است.

وی همچنین  به وضعیت خساراتی که باغداران شمالی وارد شده اشاره کرد و عنوان کرد:از اقدامات انجام شده این بانک برای ارائه تسهیلات به باغداران مرکبات شمال که پس از سرمازدگی آذر ماه با خسارات فراوانی مواجه شده‌اند و قرار است تا 200 هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود 10 درصد به این کشاورزان پرداخت شود که مابه‌التفاوت نرخ سود تا 18 درصد از طریق سازمان مدیریت و برنامه و بودجه قرار است، تأمین شود. 

شهیدزاده از اقدامات مهم بانک کشاورزی در سال اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: حمایت از تولید محصولات داخلی از مهمترین کار های بانک کشاورزی بوده همچنین حمایت از بنگاه های کوچک کشاورزی که 5 برابر سهمیه تعیین شده دولت بوده که صورت گرفته است.

مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین از راه اندازی سامانه ویژه نابینایان در کشور خبر داد و افزود: این یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در حوزه بانکداری الکترونیک بوده است.

وی  همچنین به ارائه طرح بخشودگی سود و جرایم بدهی‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان کشاورزان خسارت دیده خبر داد و  گفت: این طرح به دولت ارائه شده و می‌توان گفت که ۹۰ درصد هم مورد تایید قرار گرفته است براین اساس بدهکارانی که مبلغ بدهی آنان به بانک کشاورزی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است در صورت  تسویه اصل آن، مشمول بخشودگی سود و جرایم خواهند شد و هم اکنون منتظر موافقت رییس کل بانک مرکزی هستیم تا این طرح را اجرایی کنیم.