رئیس مؤسسه تحقیقاتی ثبت گواهی نهال و بذر گفت: تولید نهال با کیفیت مهمترین برنامه برای رونق کشاورزی است.

به گزارش مرور نیوز، محمدحسن عصاره ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید نشاء از مهمترین بخش‌های کشاورزی است که باید به صورت دقیق و اساسی به این مهم توجه شود.

وی افزود: در این راستا باید به تولید نشاء و به استانداردهای آن توجه ویژه داشته باشیم تا بتوانیم در عرصه های مختلف کشاورزی با موفقیت همراه شویم.

این مسؤول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نهال باید شناسنامه دار شود، بیان داشت: در این راستا نشان آبی نهال می‌تواند تضمینی برای جلوگیری از هرگونه تخلف در این زمینه محسوب شود.

عصاره با تأکید بر اینکه سلامت نهال به صورت مستقیم با سلامت جامعه نیز در ارتباط است،‌ خاطرنشان کرد: سلامت ما به مصرف بیشتر میوه و سبزی بستگی دارد لذا باید در تولید میوه سالم اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا و برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید اقدامات کارشناسی شده انجام شود،‌ گفت: برای ایجاد نهالستان باید سخت‌گیری‌های لازم صورت گیرد تا نهال‌ها به صورت درست و دقیق و براساس استانداردها تولید شود.

عصاره بیان داشت: ایجاد شبکه‌های مادری در تولید نهال نیز می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه سلامت محصولات محسوب شود.

* تولید صدها هزار پیوندک تجاری از باغات مادری

رئیس موسسه تحقیقاتی ثبت و گواهی نهال و بذر در بخشی دیگر از سخنان خود یکی از مهمترین برنامه‌ها برای رسیدن به اهداف مورد نظر را تولید صدها هزار پیوندک تجاری از باغات مادری در آینده اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا می‌توانیم به سمت توسعه تولید پیش برویم.

*تولید نهال سالم و گواهی شده مهم‌ترین اولویت است

عصاره در ادامه همچنین از تولید نهال سالم و گواهی شده به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها در بخش کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: با تولید نهال سالم و گواهی شده می‌توانیم از واردات مواد اولیه و نهاده‌ها جلوگیری کنیم.