شاخص کل بورس امروز (یکشنبه) پس از افزایش محافظه کاری فعالان بازار سرمایه با 179 پله افت به کانال 79 هزار واحدی عقب نشست و در جایگاه 79 هزار و 963 واحدی جای گرفت.

به گزارش مرور نیوز، روند حرکت شاخص بورس که در هفته های گذشته مثبت و رو به بالا بود، در چهارمین هفته اردیبهشت ماه و همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، معکوس شده است.
روند رشد شاخص بورس که دیروز (شنبه) کند شده بود، امروز به کاهش 179 واحدی منجر شد.
حجم و ارزش معاملات نیز به همراه شاخص، مسیر نزولی در پیش گرفته است.
به نظر کارشناسان، فضای محافظه کاری در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری بر بورس غالب شده است و فعالان بازار سرمایه سعی می کنند با احتیاط بیشتری به معامله سهام اقدام کنند.
در معاملات امروز، 860 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 364 میلیارد ریال در 49 هزار و 388 نوبت داد و ستد شد.
همزمان با افت شاخص کل، سایر شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز روندی نزولی داشتند، به طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 61 واحد، شاخص کل (هم وزن) 136 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 106 واحد، شاخص آزاد شناور 249 واحد، شاخص بازار اول 149 واحد و شاخص بازار دوم 254 واحد کاهش یافت.
نمادهای شپدیس، اخابر، رمپنا و شتران با افت خود بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص داشتند اما نمادهای همراه، جم و فخاس با بیشترین تاثیر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شدند.

افت پنج واحدی فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز با افت پنج واحدی به رقم 917 واحد رسید.
در معاملات امروز، 176 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و 227 میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس ایران دادوستد شد.
نمادهای شرکت سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر و داروسازی تهران شیمی امروز رنگ بازگشایی را به خود دیدند اما نماد معاملاتی شرکت ‌های لیزینگ رازی، شیر پاستوریزه پگاه گلستان و توسعه اقتصادی آرین متوقف شدند.
بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز میزبان معامله کمتر از یک میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 780 میلیارد ریال بود. اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم بالاترین حجم و ارزش معاملات را در این بازار در اختیار گرفت.
تابلوی تسهیلات مسکن (تسه) نیز امروز شاهد افت قیمتی تمامی تسه‌ ها بود.
قیمت این اوراق در دامنه 727 تا 758 هزار ریال دادوستد شد.