در حالی که امارات بارگیری هرگونه محموله به مقصد قطر را متوقف کرده است، قطر با ایجاد خط کشتیرانی جدید از عمان به این کشور، امارات را دور زد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز ، پس از آنکه دوشنبه هفته گذشته کشورهای بحرین،‌ امارات،‌ عربستان و مصر به طور همزمان روابط سیاسی خود با قطر را متوقف کرده و عربستان و امارات نیز مرزهای دریایی و زمینی خود را به روی قطر بستند قطر با مشکل واردات و تامین مایحتاج خود روبرو شد.

امارات و عربستان ارسال هر گونه محموله از طریق مرزهای زمینی و هوایی خود به قطر را متوقف کردند و به همین دلیل قطر با هدف دور زدن امارات خط کشتیرانی جدیدی از عمان به بندر دوحه ایجاد کرده است.

قطر از سوی این کشورها به حمایت از ایران و گروه‌های تروریستی منطقه متهم شده است که این اتهامات به شدت از سوی قطری‌ها رد شده است. قطر با جمعیت حدود 2.7 میلیون نفری برای تامین مایحتاج مردم خود به شدت به واردات وابسته است.

در حال حاضر هزاران کانتینری که قرار بود از بنادر امارات به سمت قطر بارگیری شوند، بلاتکلیف مانده‌اند ایران و ترکیه با ارسال محموله‌‌های بخشی از نیاز قطر به کالاهای اساسی را برطرف کردند.

عمان علی‌رغم اینکه عضو شورای همکاری خلیج فارس است، اما غالبا سیاست‌هایی مستقل از این شورا داشته و تقریبا با ایران روابط نزدیکی دارد. قرار است محموله‌های مورد نیاز قطر از بندر سهار عمان به بندر حمد قطر به صورت در هفته سه کشتی بارگیری شود.

مقامات قطری اعلام کردند: بحران در سیستم حمل و نقل این کشور با همسایگان خود در حال آسیب زدن به مردم قطر است.