معاون وزیر جهاد کشاورزی مجموع آب مورد نیاز برای محصولات صادراتی کشور اعم از خرما،پسته، هندوانه، انگور و سیب‌زمینی را 5میلیارد مترمکعب ذکر کرد و گفت: کشت گلخانه‌ای راهی برای کاهش مصرف آب است.

به گزارش مرور نیوز، عباس کشاورز در یک برنامه رادیویی گفت: مجموعه محصولات صادراتی کشور مثل پسته، خرما، انگور، هندوانه و سیب زمینی، کمتر از پنج میلیارد مترمکعب آب مصرف می کنند ؛ این در حالی است که آب مصرفی برخی از این محصولات کیفی نیست، برای مثال کسی به درخت خرما آب شیرین نمی دهد و آب مصرفی پسته شور و نیمه شور است .

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنابراین مردم نباید نگران این مساله باشند که برای محصولات صادراتی از آب فراوانی استفاده می شود .

وی در ادامه هندوانه را یگ گیاه متوسط و کم آب بر دانست و افزود: عموم افراد تصوراتی مبنی بر آب بر بودن هندوانه در ذهن دارند در حالیکه این چنین نیست .

کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشت گلخانه ای راهی بسوی کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی است .

وی بر ضرورت هدایت کشت محصولات سبزی و صیفی به سمت فضای گلخانه ای تاکید کرد و افزود: حجم آب مصرفی این محصولات قابل توجه است .

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین توسعه کشت گلخانه ای را از سیاست جدی این وزارتخانه دانست و یادآورشد: کشت سبزی، صیفی و سایر محصولات در فضاهای گلخانه ای منجر به کاهش قابل توجه حجم آب مصرفی در کشور می شود .