در پی وقوع دو انفجار تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان، تاکنون 103 نفر شهید شده اند.

به گزارش مرور نیوز، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه – ۱۳ دی) حوالی ساعت ۱۵ و در جریان مراسم سالگرد شهید سلیمانی، دو انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان روی داد که براساس اعلام منابع رسمی تاکنون به زخمی شدن ۱۷۱ نفر و شهادت ۷۳ نفر منجر شده است.

 انفجار نخست ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مزار بوده و خارج از مسیر زائران و گیت‌های بازرسی بوده است.


معاون امنیتی استاندار کرمان تروریستی بودن انفجارها را تائید کرده است.

رئیس اورژانس کرمان اعلام کرد: آمار شهدا تا این لحظه به ۷۳ نفر و مجروحان هم به ۱۷۱ نفر رسیده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، حال تعدادی از مجروحان این حادثه وخیم گزارش شده و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

زائران گلزار شهدای کرمان با شنیدن صدای مهیب انفجار با سرعت در حال ترک خیابان‌های منتهی به گلزار شهدای کرمان هستند. آمبولانس ها در حال حرکت به سمت محل انفجار هستند.

گزارش خبرنگاران حاکی است لحظاتی پس از انفجار نخست، صدای انفجار دوم نیز در نزدیکی انفجار اول شنیده شد و عوامل امدادی هم به سرعت خود را به محل حادثه رسانده اند.

بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده توسط سخنگوی سازمان اورژانس کشور، حال تعدادی از مجروحان وخیم گزارش شده است؛ همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان کرمان برای خدمات رسانی به مجروحان حادثه تروریستی آماده شده است.

به گفته بابک یکتاپرست، علاوه بر این، دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی نیز برای خدمات رسانی به مجروحان این حادثه آماده هستند.
وی افزود: در این حادثه سه امدادگر اورژانس که برای خدمات رسانی به محل اعزام شده بودند، مجروح و یک نفر هم دوم به شهادت رسید.

سخنگوی سازمان اورژانس با تاکید بر اینکه واحدهای امداد هوایی برای عزیمت به کرمان و انتقال احتمالی مجروحان آماده است، اضافه کرد: ۶۰ تخت بستری ویژه هم در تهران برای خدمات رسانی به مجروحان بدحال پیش بینی شده است.

 

تایید تروریستی بودن انفجارها
معاون امنیتی استاندار کرمان در گفت وگو با رسانه ها تایید کرد که ۲ انفجار در مسیرهای گلزار شهدا تروریستی بوده است.

 
 

رئیس اورژانس کرمان از افزایش آمار شهدا به 103 نفر خبر داد.

برخی اکانت‌های صهیونیستی مدعی شدند در این انفجار یکی از فرماندهان ارشد سپاه کشته شده است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این خبر کذب بوده و هیچ‌کدام از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در حوالی منطقه انفجار حضور نداشته‌اند.