بارش شدید برف توام با کولاک اکثر مناطق استان اردبیل را فرا گرفت و مسافران و شهروندان اردبیلی را غافلگیر و مشکلات و تصادفاتی را در معابر و جاده ها رقم زد.

به گزارش مرور نیوز، بارش برف که از ظهر امروز یکشنبه در بخش هایی از این استان آغاز شده در تمامی شهرهای اردبیل در روز 13 فرودین ماه شدت گرفت و موجب شد تا اغلب شهروندان به جای حضور در طبیعت، خانه نشین شوند.

از سویی بارش سنگین برف که موجب شده است در محورهای مواصلاتی دید رانندگان محدود شده و سطح جاده‌ها یخ ببندد موجب شگفتی مسافران نوروزی شد.

بطوریکه تردد در محورهای مواصلاتی استان به کندی انجام می‌شود و اغلب شهروندانی که قصد حضور در طبیعت داشته‌اند نیز از میانه راه بازگشته و از سفر گردشگری خود صرف‌نظر کرده‌اند.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان در حال حاضر بارش برف در تمامی شهرها شدت گرفته و دمای هوای اغلب شهرها به زیر صفر رسیده است.

علی دولتی مهر تصریح کرد: بارش برف به ویژه در مناطق کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر در حجم بیشتر تداوم دارد و انتظار می‌رود تا پاسی از صبح نیز ادامه یابد.

در عین حال رئیس پلیس‌راه استان از بارش برف در محورهای مواصلاتی اردبیل- نیر، اردبیل- سرعین و اردبیل- آستارا خبر داد و گفت: در مابقی محورها نیز بارش خفیف برف مشاهده می‌شود.

حجت فتاحی تأکید کرد: پلیس‌راه در حال امدادرسانی به رانندگان در راه مانده و به ویژه رانندگانی است که ر بستن زنجیر چرخ دچار مشکل شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز به برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌ها اشاره کرد و گفت: به مدت دو روز است که عملیات برف‌روبی آغاز شده است.

علی رحمتی افزود: در حال حاضر به دلیل تداوم بارش برف، نیروهای راهدار در حال نمک‌پاشی جاده‌ها هستند و تلاش بر این است با هدایت خودروها تا حد امکان خودرویی در راه نماند.