دادستان کرمانشاه گفت: 70 درصد قتلها در استان کرمانشاه به علت هیجانات لحظه‌ای و عدم توانایی کنترل احساسات اتفاق می‌افتد.

به گزارش مرور نیوز، نعمت صادقی در نشست خبری که صبح امروز در محل دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: عدم کنترل احساسات و هیجانات لحظه‌ای باعث وقوع 70 درصد از قتلها در استان است.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه دادسرای کرمانشاه روزانه 4 هزار نفر ورودی دارد، گفت: باید در زمینه گفتگو و بالا بردن آستانه تحمل مردم فرهنگ‌سازی شود.

صادقی با اشاره به اینکه مردم نباید دید منفی به کسانی که سابقه زندانی شدن دارند داشته باشند، گفت: کسی که با رفتار و اعمال خود نظم اجتماعی جامعه را برهم می‌زند محکومیت خود را در زندان سپری کرده و بازپروری این شخص پس از آزادی باید سرلوحه کار قرار گیرد.

وی تجمیع نهادهای حمایتی و خیران را در رسیدگی به زندگی نیازمندان و به‌ویژه خانواده‌های زندانیان را امری ضروری دانست و افزود: هزینه نگهداری یک زندانی در یک ماه 500 هزار تومان است که با بازگشت مجدد یک زندانی این هزینه‌ها افزایش خواهد یافت.

دادستان کرمانشاه افزود: فرهنگ جامعه باید به سمتی برود که خطای شخص پس از آزادی بخشیده شود جامعه او را قبول کرده و اجازه اصلاح رفتار را به او بدهد.

صادقی با بیان اینکه میزان خشونت در استان نگران کننده است، بیان کرد: میزان تاب‌آوری مردم پایین است و فرهنگ‌سازی مناسبی باید در زمینه بالا بردن آستانه تحمل، کنترل هیجان و افزایش فرهنگ گفتگو بین مردم انجام شود.

وی به بی‌انظباطی کاندیداهای شورای شهر در تبلیغات اشاره کرد و گفت: متاسفانه این کاندیداها محدودیت و چهارچوب قانون را رعایت نکرده‌اند و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم و به عنوان تخریب اموال عمومی خاطیان را تحت پیگرد قرار خواهد داد.

دادستان کرمانشاه افزود: چند مورد تخلف انتخاباتی گزارش شده که رسیدگی‌های مقدماتی انجام شده و در مرحله ارزیابی قرار دارد.

صادقی به کشف یک محموله حاوی 102 اسلحه کلت کمری اشاره کرد و گفت: با تلاش مأموران امنیتی و انتظامی این محموله در شهرستان ثلاث باباجانی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به پرونده گلیم و گبه در کرمانشاه، اظهار کرد: امید داریم در آینده نزدیک بتوانیم جمع‌بندی را درباره آخرین نتیجه تحقیقات و ارزیابی‌های کارشناسی داشته باشیم و مردم بدانند از هیچ کوششی برای استیفای حقوق مردم کوتاهی نخاهیم کرد.