رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به دستگاه‌های اجرایی در خودداری از تضییع اموال عمومی و رعایت ضوابط قانونی در ساخت و ساز هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، حجت الاسلام محمدصادق اکبری با حضور در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما، گفت: متولیان دستگاه های اجرایی چنانچه با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر دریا خساراتی را به اقتصاد کشور تحمیل کنند علاوه بر تخریب مستحدثات ایجاد شده از سوی دستگاه قضایی، مسئول جبران خسارات خواهند بود.
وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در پروژه آکواریوم بندرعباس اظهار داشت: قانون به صراحت هر نوع ساخت و ساز در حریم دریا را ممنوع کرده و یقینا دادستان به عنوان مدعی العموم با تخلفاتی از این دست برخورد و خاطیان را مورد تعقیب و بازخواست قرار خواهد داد.
حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: چنانچه پیش از ساخت و ساز در حریم دریا مجوزهای لازم اخذ نگردد و ضوابط قانونی رعایت نشود چنانچه هزار بار دیگر به ساخت و ساز اقدام کنند، مجدد تخریب خواهد شد.
وی در خصوص اقدامات مجرمانه برخی افراد شیاد و سودجو که با ادعای نسبت فامیلی با مسئولان و یا ادعای نفوذ در دستگاه قضایی به کلاهبرداری اقدام می‌کنند، هشدار داد.
حجت الاسلام اکبری تاکید کرد: مردم مراقب کارچاق کن‌ها باشند و امورات مربوط به پرونده‌های قضایی را تنها ازطریق مبادی رسمی و دادگستری پیگیری کنند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: 9 نفر از کارچاق کن‌ها توسط دستگاه قضایی استان هرمزگان شناسایی و دستگیر شده اند.
وی حمایت از سرمایه گذاری مشروع و تولید را یکی از مهمترین اولویت‌ها در برنامه راهبردی دادگستری کل هرمزگان اعلام کرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: دستگاه قضایی با مقابله با مفاسد اقتصادی و رفع موانع سرمایه‌گذاری در پی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال می‌باشد.
وی با اشاره به ارتقاء شاخص امنیت در مناطق مختلف از استان هرمزگان به مردم اطمینان داد با هرگونه تهدید احتمالی علیه امنیت عمومی شهروندان با قاطعیت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.