یکی از مسائلی که در بحث دهان و دندان باید به آن پرداخته شود و اهمیت زیادی دارد، زود جوش خوردن ایمپلنت است.

به گزارش مرور نیوز، یکی از مسائلی که در بحث دهان و دندان باید به آن پرداخته شود و اهمیت زیادی دارد، زود جوش خوردن ایمپلنت است. یکی از اصطلاحاتی که دندانپزشکان در هنگام انجام ایمپلنت بسیار از آن استفاده می کنند استخوان سازی می‌باشد. استخوان سازی به فرایندی گفته می‌شود که در آن بین ایمپلنت و استخوان پیوند صورت می‌گیرد. برخی از عواملی که در این پیوند اثرگذار هستند ممکن است سبب زود جوش خوردن شوند. در واقع زمانی که ایمپلنت در داخل لثه کاشته می‌شود به زمان زیادی برای جوش خوردن با استخوان احتیاج دارد. حداکثر زمان که در این مورد باید صبر کرد پنج ماه است.

نکته مهم در پیوند بین ایمپلنت و استخوان یا همان جوش خوردن این است که این اتفاق به طور کاملاً طبیعی رقم می‌خورد و زود یا دیر جوش خوردن ایمپلنت بستگی به سلامت دهان و دندان بیمار دارد. پس به نوعی می توان گفت رفتار بیمار بیشترین تاثیر را در سلامت ایمپلنت او دارد و باید سعی کند دستورالعمل های دندانپزشکی را به صورت دقیق اجرا کند تا از بروز علائم پس زدن ایمپلنت جلوگیری کند.

 

دندان

 

زود جوش خوردن ایمپلنت

بررسی نکاتی در مورد زود جوش خوردن ایمپلنت

برای اینکه بر اثر زود جوش خوردن ایمپلنت دچار مشکل نشوید، بهتر است به نکات مختلفی توجه داشته باشید. البته این را هم خدمت شما عرض کنیم که ایمپلنت دندان در ۹۵ درصد شرایط مشکلی برای بیمار ایجاد نمی‌کند و هیچ عفونت ایمپلنتی رخ نمی دهند. اما باز هم بررسی برخی نکات می‌تواند خیال شما را از همه جهت راحت کند. نکاتی که بهتر است آنها را مورد نظر قرار دهید عبارتند از:

  • برای این که دچار مشکلاتی مانند زود جوش خوردن در عمل ایمپلنت نشوید در اولین گام باید دندانپزشک متخصص و مجربی پیدا کنید. دندانپزشک حرفه‌ای و با تجربه با ظرافت خاصی ایمپلنت را انجام می دهد و مانع از آن می شود که پروسه درمان برای شما دردسرساز شود.

  • حتماً به برنامه و دستورالعملی که پزشک پس از انجام ایمپلنت در اختیار شما قرار می‌دهد عمل کنید. به ویژه باید داروهایی که تجویز می‌کند را تا زمان لازم مصرف نمایید. مثلاً آنتی بیوتیک‌ها داروهایی هستند که معمولاً پزشکان پس از ایمپلنت تجویز می‌کنند و مصرف آنها ضروری می‌باشد.

  • بهتر است پس از اینکه عمل ایمپلنت را انجام دادید برای مقابله با رشد باکتری‌ها از دهانشویه کمک بگیرید. هرچه باکتری‌ها کمتر باشند دهان و دندان شما از بسیاری خطرات و بیماری‌ها دور خواهند بود.

  • اگر دخانیات مصرف می‌کنید بهتر است حداقل مصرف آن را از دو هفته قبل از انجام ایمپلنت و تا مدتی که پزشک پس از آن مشخص می‌کند قطع کنید. دخانیات تاثیر زیادی در خراب شدن استخوان‌های شما دارد و این موضوع بر ایمپلنت دندان به شدت اثرگذار است.

  • برنامه بهداشت دهان و دندان خودتان به ویژه مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را پس از انجام ایمپلنت به صورت جدی ادامه دهید. البته به این نکته توجه داشته باشید که بلافاصله پس از کاشت ایمپلنت بهتر است برای چند روز محل جراحی را مسواک نزنید.

 

دندان

دندانپزشک

چه کاری انجام دهیم تا ایمپلنت سریعتر جوش بخورد؟

برای اینکه فرایند زود جوش خوردن ایمپلنت سریع تر اتفاق بیفتد لازم است تغذیه مناسب داشته باشید و برنامه غذایی خودتان را سالم‌تر ادامه دهید. مثلاً پیشنهاد می‌کنیم پس از کاشت ایمپلنت کالری مصرفی خودتان را افزایش دهید. این کار به این دلیل پیشنهاد می شود که پس از ایمپلنت بدن به انرژی بیشتری برای بازیابی خود احتیاج دارد. طبق تحقیقات به عمل آمده اضافه کردن حداقل ۵۰۰ کالری به صورت روزانه می‌تواند نیاز شما را برطرف سازد. از طرفی عمل ایمپلنت بر روی استخوان شما انجام می‌شود و همانگونه که احتمالا می‌دانید کلسیم نقش بسیار زیادی در استخوان سازی دارد. برای اینکه کلسیم بدن خودتان را افزایش دهید لازم است مصرف پروتئین خودتان را بالاتر ببرید. هر چند مصرف کلسیم در حالت عادی هم برای دور کردن شما از خطر پوکی استخوان بسیار مفید است.