رئیس‌جمهور لبنان در پیامی به مناسبت روز ملی این کشور، تأکید کرد که ارتش لبنان الگوی وحدت و پایبندی و سوپاپ اطمینان و امنیت کشور است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از شبکه خبری المیادین، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در سخنانی به مناسبت سالروز استقلال این کشور گفت: استقلال تنها یک جشن سالانه نیست بلکه متعلق به مردمی است که با هم همکاری می‌کنند و در کشوری هستند که هویتی به ما داده که باید آن را حفظ کنیم نه اینکه با آن مثل یک کالای تجاری برخورد کرده و در بازارهای خارجی به فروش بگذاریم. اگر ما آن را فروختیم هویتمان را از دست داده‌ایم.

وی خطاب به لبنانی‌ها گفت: شما به اندازه فدارکاری‌ها، رنج و انتظارتان به این دوره جدید امید بسته‌اید. همانطور که با هم این راه را شروع کردیم با هم نیز آن را طی خواهیم کرد. آماده باشید؛ چرا که زمان بازسازی وطن فرا رسیده و این بازسازی نیاز به همکاری همگان دارد. ما باید استقلالمان را حفظ کنیم و از متوسل شدن به خارج برای تصمیم‌گیری درباره وطنمان با هدف رسیدن به منافع شخصی خودداری کنیم.

میشل عون گفت: تقویت وحدت ملی یک ضرورت است؛ چرا که لبنان را مصون نگه می‌دارد و استقلال آن را حفظ می‌کند. ضعف نهادهای دولت به دلیل مشکلاتی که در عرصه سیاسی و قانونی به وجود آمده دو چندان شده است. اگر ما این نهادها را بازسازی نکنیم و روش کار و قواعد را تغییر ندهیم این نهادها نمی‌توانند فعالیتشان را از سر بگیرند. اگر ما فساد را از بین نبریم اوضاع درست نخواهد شد. مبارزه با فساد از طریق تربیت و آموزش براساس رشد ارزش‌ها امکان پذیر است.

رئیس‌جمهور لبنان ارتش را ستود و گفت: به رغم تمامی اتفاقاتی که در لبنان رخ داده ارتش لبنان منشأ امنیت و اطمینان و ضمانتی برای وحدت و حفظ حاکمیت و سوپاپ اطمینان در کشور است. اگر توانایی‌های ارتش تقویت شود و اسلوب‌های جدید جنگی را یاد بگیرد می‌تواند همان کاری را که در داخل می‌کند در مرزها نیز انجام دهد.