سرویس بین الملل- هواپیماهای عربستانی سه شنبه مناطق مسکونی منطقه قحزه واقع در اطراف شهر صعده یمن را بمباران کرده و دست کم پنج نفر را زخمی کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری یمن، حمله هواپیماهای عربستانی به منطقه قحزه علاوه بر خسارات جانی٬ به اموال شهروندان نیز آسیب زیادی وارد کرد.

هواپیماهای عربستانی همچنین با نقض قوانین بین المللی، با بمب های خوشه ای٬ مناطق مسکونی شهر صعده واقع در شمال یمن را بمباران کردند. 

هواپیماهای عربستانی همچنین طی دو نوبت منطقه العشاش ویک نوبت منطقه الفرع در شهر کتاف را هدف قرار دادند.

نظامیان عربستانی نیز منطقه النعاشوه در شهر حیدان را هدف حملات موشکی قرار دادند. 

یک منبع نظامی یمنی گفت: بر اثر حمله هوایی عصر روز گذشته هواپیماهای عربستانی به بازار الربوع در شهر عبس استان حجه، طبق آمار اولیه دو تن کشته و6 تن دیگر زخمی شدند.

هواپیماهای متجاوز عربستانی همچنین طی پنج نوبت٬ منطقه الجر در همین شهر ومنطقه المزرق را طی دو نوبت ومنطقه عقاوه در شهر حیران را یک نوبت ومیدی را با بمب های خوشه ای مورد حمله قرار دادند. 

این منبع افزود: هواپیماهای عربستانی شب گذشته جبل هان در منطقه الضباب استان صنعا وجبل العمری در شهر ذباب استان تعز وشهر صرواح استان مارب را طی چند نوبت بمباران کردند .

هواپیماهای متجاوز نیروگاه برق استان الحدیده در منطقه الکثیب شهر الصلیف واردوگاه ساحلی الدفاع، فرودگاه بین المللی ،منطقه کیلو 16 و یک مزرعه درمنطقه الیومین شهر المراوعه استان الحدیده را طی چند نوبت هدف قرار دادند. 

این منبع با اشاره به بمباران روز گذشته مناطق مندبه و آل مجدع در شهر باقم استان صعده ومناطق القمع، العطفین والاماره در شهر کتاف توسط عربستان گفت: توپخانه عربستان٬ مناطق مختلف شهر رازح و مناطق مرزی شهر باقم را هدف قرار گرفت.

این منبع افزود: ارتش یمن حمله مزدوران عربستانی به صحرای میدی وپدافند هوایی در تعز را دفع و دهها تن از آنها را کشته وخودروی مزدوران را در منطقه الغیل استان الجوف منهدم کردند. 

عربستان از فروردین 94 جنگ یمن را به هدف جلوگیری از قدرت گرفتن انقلابی ها و همچنین برای به قدرت بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی آغاز کرد و این کشور فقیر عربی را مورد حمله و محاصره قرار داد .در این مدت بیش از 11 هزار یمنی کشته و ده ها هزار نفر دیگر زخمی و میلیون ها نفر آواره شده اند.