سرویس بین الملل- مقامات امنیتی کامرون از تشدید تدابیر امنیتی در مناطق مرزی این کشور به دنبال حمله تروریست های بوکوحرام به پایگاه نظامیان ارتش در منطقه دریاچه چاد، خبر دادند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از آفریکا نیوز، حضور نیروهای ارتش و دفاعی این کشور در مناطق ساحلی دریاچه چاد در حالی افزایش یافته است که یک منبع نظامی کامرون روز سه شنبه اعلام کرد که حمله تروریست های بوکوحرام به پایگاه نظامیان ارتش منطقه ای در منطقه دریاچه چاد منجر به کشته شدن 6نظامی کامرونی شد.

بر اساس این گزارش، افزایش شمار نیروهای ویژه و رصد دقیق تحرکات احتمالی تروریست های بوکوحرام از جمله اقدام های ارتش کامرون در روزهای اخیر است.

گروه بین المللی بحران خبر داد که بوکوحرام که عناصر آن اصالتا نیجریه ای هستند و سال گذشته به کامرون و دیگر کشورهای همسایه نیجریه حمله کردند، از آن زمان به بعد متحمل شکست های متعددی شده اند. 

گزارش این گروه در حالی منتشر شد که منابع امنیتی و سازمان ملل چند روز پیش اعلام کردند که صدها تن از نیروهای بوکوحرام و خانواده هایشان در جبهه دیگری در کشور چاد تسلیم شدند. 

هنوز هیچ یک از جناح های وابسته به بوکوحرام در مورد شکست های وارد شده به این گروه اظهارنظری نکرده است. 

یکی از تهیه کنندگان گزارش گروه بین المللی بحران گفت: شاهد کاهش حملات و بمب گذاری های انتحاری بوکوحرام بوده ایم، در حالی که دو سال پیش این حملات تقریبا هر روز اتفاق می افتاد. 

بررسی های این گروه حاکی از آن است که بوکوحرام متحمل خسارت های سنگینی شده و توان این گروه رو به تحلیل است. 

این شکست تا حدی مرهون تشکیل یک ارتش منطقه ای متشکل از 10 هزار نفر است. نیروهای این ارتش از کشورهای نیجریه، چاد، کامرون، نیجر و بنین هستند.

کامرون از سال 2014 با این گروه تروریستی وارد مبارزه شده و به کشورهای چاد، نیجریه، نیجر و بنین در تشکیل یک ارتش مشترک علیه بوکوحرام پیوسته است. 

بوکوحرام از هفت سال پیش در مناطق شمالی نیجریه آشوب به پا کرد و از آن زمان به بعد، در جریان حملات این گروه تروریستی دست کم 20 هزار نفر جان باختند و بیش از دو میلیون و 600 هزار تن بی خانمان شدند.

ارتش نیجریه با کمک نظامیان کشورهای همجوار٬ بخش هایی از قلمروهای اشغالی بوکوحرام در نیجریه را آزاد کرده، اما این گروه افراطی همچنان روستاهای دورافتاده در این منطقه ناآرام را آماج حملات خود قرار داده است.