ایالات متحده آمریکا انفجار شهر حله عراق را محکوم و بر پایبندی خود برای "حمایت از نیروهای امنیتی عراقی در جنگ علیه داعش" تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: کشته شدن افراد در حله نمونه دیگر از بی توجهی داعش به زندگی انسان‌ها و تلاش‌هایش جهت پاشیدن بذر دودستگی میان آحاد مردم عراق است.

در همین حال، ند پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: ایالات متحده به شدت حمله تروریستی را که طبق گزارش‌های اولیه دست کم 80 کشته و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشته، محکوم می‌کند.

وی در بیانیه‌ای افزود: بسیاری از آن کشته شدگان زائرانی از جمله زائران ایرانی بودند که از شهر کربلا و پس از ادای مراسم اربعین به کشورشان بازمی‌گشتند.

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: ایالات متحده همدردی عمیق خود را با خانواده‌های قربانیان و با تمامی عراقی‌ها در قبال این خشونت بیهوده که با هدف شعله‌ور کردن تنش‌های طائفه‌ای است، ابراز می‌دارد.

سخنگو شورای امنیت ملی بر "شراکت ثابت میان ایالات متحده و دولت و ملت عراق" تاکید کرد و گفت "این حمله فقط اراده همه ما را برای بیرون راندن داعش بیشتر می‌کند."