وزارت کشور مصر از انهدام یک گروه تکفیری در استان سوئز خبر داد که قصد اجرای عملیات تروریستی علیه نهادهای دولتی و کارمندان آن را داشت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سایت الوطن العربی، این وزارتخانه اعلام کرد که ۱۰ تن از اعضای این گروه را که دو تن از آنها به نام‌های عادل محمود و عبدالرحمان الهادی ملقب به ابومالک کنانی از سرکردگان آن بودند، به همراه مقادیری تفنگ دزدیده شده از اداره امنیت شهر سوئز در سال ۲۰۱۱ بازداشت کرده است.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، انهدام این گروه در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه برای ناکام گذاشتن تحرکات سازمان یافته‌ای بود که قصد از بین بردن امنیت کشور و به خطر انداختن زندگی شهروندان را داشتند.

این وزارتخانه اعلام کرد که افراد دستگیر شده به تلاش‌شان برای اشاعه افکار تکفیری مخرب و همچنین برنامه‌ریزی برای اجرای اقدامات خصمانه علیه نهادهای دولتی و رصد برخی مقرهای امنیتی و قضایی و تعدادی از افراد و افسران اعتراف کردند.

بنابر اعلام این وزارتخانه، تحقیقات در این باره آنها را به وجود ارتباطاتی بین این عناصر و عناصر تروریستی داعش در استان سینای شمالی رسانده است که افراد در آنجا در خصوص نحوه استفاده از سلاح و آماده کردن بمب آموزش می‌دیدند.