شمار قربانیان ویروس کرونا در کشور‌های اروپایی از مرز ۷۵ هزار نفر عبور کرده است.

به گزارش مرور نیوز، ویروس کرونا که در قاره اورپا و آمریکا به کانون شیوع تبدیل شده پس از گذشت چند ماه همچنان روند صعودی خود را در بسیاری از کشور‌های اروپایی حفظ کرده است در میان کشور‌هایی که در قاره سبز قرار دارند، اسپانیا از لحاظ درگیری با ویروس کرونا در جایگاه دوم پس از آمریکا قرار گرفته که شمار قربانیان آن از مرز ۱۶ هزار نفر عبور کرده است.

در همین حال خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه، گزارش داد شمار قربانیان ناشی از ویروس کرونا در اروپا از مرز ۷۵ هزار نفر عبور کرده است.

اما ایتالیا که طی هفته‌ های گذشته شمار قربانیان و مبتلایان این کشور به شدت روند صعودی داشته در چند روز اخیر شاهد کاهش شمار تلفات و افراد مبتلا بودهه است.

همچنین در فرانسه منحنی کرونا روندی افزایشی به خود گرفته است.

در آلمان نیز، آنگلا مرکل، از کاهش شمار قربانیان و مبتلایان پس از چهار روز متوالی افزایش خبر می دهد.

با توجه به اینکه نمودار کرونا در بسیاری از کشور‌های اروپایی همچنان سیر صعودی را نشان می‌دهد مقام‌های اجرایی در بسیاری از کشور‌ها از تمدید قرنطینه خبر دادند.

همزمان با هشدار‌های اخیر درباره اینکه انگلیس هفته‌ های بیشتری را باید در قرنطینه بگذراند، مقام‌های دولتی کشور‌های ایتالیا و ایرلند اعلام کردند تا اوایل ماه می، کشورشان در قرنطینه به سر خواهد برد.

نخست وزیر ایرلند، در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که محدودیت‌ های ماندن در خانه تا ۳ هفته دیگر و تا پایان ماه می، ادامه تداوم خواهد داشت.

در ایرلند، رستوران ها، مغازه‌ های خرده فروش غیر ضروری به دلیل شیوع ویروس «کرونا» تعطیل شده و مردم حق دارند تنها تا مسافت ۱.۲ مایل از خانه‌های خود برای انجام امور ضروری خارج شوند.