رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با تظاهرکنندگان دستور اعزام گارد ملی آمریکا را صادر کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رسانه های آمریکا، «تیم والز» فرماندار مینیاپلیس روز پنجشنبه دستور استقرار گارد ملی آمریکا را برای آنچه کمک به بازگرداندن آرامش به تظاهرات دو روز گذشته در این شهر ایالت مینه سوتا خوانده، صادر کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در همین باره در توئیتی در حالی که معترضان را غارتگر توصیف کرده نوشته اجازه نمی دهد این اتفاق دوباره بیفتد و تاکید کرده: همین الان با تیم والز تلفنی صحبت کردم و گفتم ارتش تمام قد با اوست. هر دشواری که پیش آید ما کنترل اوضاع را به دست می گیریم، وقتی غارتگری شروع شود، تیراندازی {ارتش} هم شروع می شود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین به «ژاکوب فری» شهردار مینیاپلیس حمله کرده و تظاهرات اخیر را نتیجه عدم کفایت وی توصیف کرده است.

این نیروهای گارد ملی قرار است در کنار نیروهای پلیس محلی و فدرال به مقابله با تظاهرات خشونت باری بپردازند که از روز دوشنبه و در پی انتشار ویدئوی اقدام غیرانسانی پلیس سفید پوست در خفه کردن جرج فلوید شهروند 46 ساله سیاهپوست به راه افتاد.

شدت خشم تظاهرات کنندگان به حدی بود که به یک پاسگاه پلیس در مینیاپلیس حمله کردند و آن را به آتش کشیدند.

مقامات پلیس مینیاپلیس اما برای آرام کردن احساسات سیاه پوستان فقط به اخراج چهار نیروی پلیس دخیل در خفه کردن فلوید بسنده کرد.

تصاویری از شهر مینیاپلیس دیروز منتشر شده بود که این شهر را شبیه منطقه ای جنگ زده پس از تظاهرات خشونت بار علیه نژادپرستی پلیس آمریکا نشان می داد.

غیر از ایالت مینه سوتا، ایالت کالیفرنیا و شهر لس آنجلس نیز در روزهای اخیر شاهد برگزاری تظاهرات های گسترده ضدنژاد پرستی بوده است.