درپی تظاهرات مردم لبنان علیه وضعیت معیشتی و کاهش شدید قیمت لیر و درگیری با نیروهای امنیتی در طرابلس و بیروت 42 نفر مجروح شدند.

به گزارش مرور نیوز، لبنان بار دیگر شاهد تظاهرات و درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی در بیروت و طرابلس بود و تعداد مجروحان به ۴۲ نفر رسید بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این اعتراض‌ها در واکنش به بدتر شدن وضعیت معیشتی مردم و کاهش شدید ارزش قیمت لیر لبنان در برابر دلار صورت گرفت.

لبنان بامداد امروز (شنبه) از زخمی شدن سی‌وسه نفراز جمله دو نظامی در درگیری‌های طرابلس در شمال این کشور خبر داد و صلیب سرخ لبنان هم دیشب اعلام کرده بود که نُه مجروح به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

دیروز تعداد از معترضان سعی کردند که دو کامیون حامل غذا را در نزدیکی سرای طرابلس (مقر حکومتی) در اختیار بگیرند و ارتش لبنان ناچار به استفاده از شلیک گاز اشک‌آور و مقابله با معترضان شد.

پس از وقوع درگیری‌هایی در میدان «النور» طرابلس، گشتی‌ها و خودروهای نظامی ارتش لبنان در محل حاضر شد.

 

بر اساس این گزارش، برخی خیابان‌های طرابلس نیز شاهد «آشوب» بود و تعدادی از معترضان با آتش زدن لاستیک خودرو و سطل آشغالها، مسیرها را بستند.

در میدان «عبدالحمید کرامی» نیز درگیری‌هایی رخ داد و معترضان سنگ و کوکتل مولوتوف به سمت نیروهای ارتش و قوای امنیتی شلیک کردند.

در شبکه‌های اجتماعی فراخوان‌هایی برای تجمع در برابر وزارت دارایی در بیروت (در امروز) و پس از آن رفتن به سمت میدان «ریاض الصلح» در مرکز بیروت اعلام شده است.

«حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان دیروز «ماری کلود نجم» وزیر دارایی را مأمور کرد موضوع سقوط ارزش لیر در برابر دلار را فورا بررسی کند.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان هم دیروز اعلام کرد، سقوط ارزش لیر در برابر دلار موضوعی نیست که خودبخود اتفاق افتاده باشد و بانک مرکزی از دوشنبه در بازار دلار تزریق می‌کند.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز دیروز از توافق ریاست‌جمهوری، پارلمان و دولت برای کاهش قیمت دلار در برابر لیر از یکشنبه خبر داد.

«استفان دوگاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هم طرف‌های لبنانی را به دروی از خشونت و احترام به اعتراضات مسالمت‌آمیز و حفظ وحدت فراخواند.