نتایج یک نظرسنجی چند ساعت پس از اعلام رئیس جمهور فرانسه مبنی بر عدم کاندیداتوری‌اش در انتخابات آتی ریاست جمهوری نشان می‌دهد که رای دهندگان فرانسوی امیدوارند نخست وزیر فعلی این کشور را به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزب سوسیالیست ببینند.

به گزارش مرور نیوز، مانوئل والس، نخست وزیر فعلی فرانسه سیاستمداری حامی تجارت است و همین امر بسیاری از رای دهندگان چپ گرا را پس از رای دادن به فرانسوا اولاند، رئیس جمهور سوسیالیست این کشور در سال 2012 به طرفداری از والس کشانده است.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها که از سوی موسسه هریس اینتراکتیو پس از آنکه شب گذشته اولاند به صورت رسمی اعلام کرد که برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نخواهد شد صورت گرفت، نشان می‌دهد که اکثریت پاسخ دهندگان ترجیح می‌دهند والس در انتخابات اولیه حزب سوسیالیست که در ماه ژانویه برگزار خواهد شد، پیروز شود.

24 درصد پاسخ دهندگان کاندیداتوری والس را انتخاب کرده‌اند در حالیکه 14 درصد دیگر آرنود موتنبرگ را به عنوان رقیب هم حزبی وی مناسب کاندیداتوری حزب سوسیالیست در انتخابات آتی ریاست جمهوری فرانسه دانسته‌اند. شش کاندیدای دیگر نیز در این نظرسنجی به عنوان گزینه پیشنهاد شدند که 47 درصد پاسخ دهندگان پاسخ دادند که خواهان هیچ یک از این هشت گزینه نیستند.

در میان پاسخ دهندگانی که خود را حامی چپ می‌دانند والس با کسب 33 درصد آرا محبوب‌ترین گزینه و پس از آن موتنبرگ با 20 درصد در رده دوم قرار دارد. همچنین در میان پاسخ دهندگان حزب سوسیالیست 57 درصد افراد والس و 15 درصد دیگر موتنبرگ را انتخاب کرده‌اند.