وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به کشته شدن غیرنظامیان در حمله هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا به رقه سوریه اعلام کرد که حملات هوایی و موشکی که باعث کشته و مجروح شدن افراد غیر نظامی در سوریه می‌شود غیر قابل قبول بوده و سزاوار است که به شدت محکوم شود.

به گزارش مرور نیوز، وزارت امور خارجه روسیه نگرانی خود درباره گزارش‌های اخیر در خصوص تلفات غیر نظامیان در حمله هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه را ابراز داشته و اعلام کرد که اینگونه اقدامات "غیر قابل قبول" است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه روسیه، در این حملات که روز 7 دسامبر و در مناطق مسکونی در استان رقه سوریه روی داد دست کم 18 نفر کشته شده و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود تاکید کرد: این گزارش‌ها باعث نگرانی عمیقی می‌شود. حملات هوایی و موشکی که باعث کشته و مجروح شدن افراد غیر نظامی در سوریه می‌شود غیر قابل قبول بوده و سزاوار است که به شدت محکوم شود.

وزارت امور خارجه سوریه اضافه کرد: درک جملاتی درباره اشتباه و قصور از سوی کسانی که عملیات نظامی آنها در سوریه از سوی نظام مشروع در این کشور خواسته نشده، سخت است.

هفته پیش پنتاگون اعلام کرد که حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا علیه مواضع ارتش سوریه اشتباهی "ناخواسته و تاسف آور" است.

در 17 سپتامبر گذشته، هواپیماهای ائتلاف به رهبری آمریکا 4 حمله علیه مواضع ارتش سوریه در نزدیکی فرودگاه دیرالزور انجام دادند که در این حملات دست کم 62 سرباز کشته و بیش از 100 نفر دیگر مجروح شدند.

پنتاگون مدعی شده بود که این حملات اشتباهی روی داده و قصد داشت که غیرنظامیان داعش را هدف قرار دهد این در حالی است که مقامات سوریه تاکید کردند که این حملات از روی قصد انجام شده است.

پیشتر نیز وزارت دفاع روسیه به شدت از ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در حمله به غیرنظامیان به جای تروریست‌ها انتقاد کرده بود.

ژنرال "ایگور کوناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: مراسم عروسی، مراسم ختم، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های پلیس، کاروان‌ کمک‌های بشردوستانه و حتی نیروهای سوری در نزدیکی دیرالزور که در حال مبارزه با داعش هستند به اهدافی برای ائتلاف تبدیل شده‌اند.