سرویس بین الملل- نخست وزیر ترکیه در تماس تلفنی با همتای عراقی خود اعلام کرد که پس از آزادسازی موصل، نیروهای ترکیه‌ای عراق را ترک می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، دولت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در تماس با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق پیروزی‌ها و موفقیت‌های گسترده نیروهای عراقی علیه تروریست‌های داعش را ستوده و اعلام کرد که مردم موصل بسیار از ورود نیروهای عراقی خوشحال هستند.

ییلدیریم تصریح کرد: ترکیه بر حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی عراق تاکید دارد و در مورد اردوگاه بعشیقه باید گفت که ما پس از آزادسازی موصل، از آن عقب نشینی خواهیم کرد و ماموریت‌ نیروهای ما در آنجا تمام خواهد شد و ترکیه تلاش می‌کند که روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور ادامه داشته باشد و بر لزوم نشست کمیته عالی استراتژیک میان ترکیه و عراق در بغداد به ریاست نخست وزیران دو کشور تاکید دارد.

در این بیانیه آمده است که العبادی به ییلدیریم گفت که تمامی کشورها باید به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق احترام بگذارند و نیروهای ترکیه‌ای نیز از اردوگاه بعشیقه عقب نشینی کنند و این مساله را اعلام نمایند.

العبادی تصریح کرد: عراق بر برقراری روابط مستحکم با کشور ترکیه و با تمامی کشورها تاکید دارد و مهم است که تمامی دلایلی که مانع از پیشرفت روابط شده است، از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای عراقی پیروزی‌هایی را علیه داعش محقق ساخته و مناطق را آزاد کرده‌اند و در حال حاضر به آخرین مقر از مقرهای این گروه که همان استان نینوا است، رسیده‌اند که بیشتر آن آزاد شده‌ است.

العبادی گفت: تروریست‌های داعش تلاش کردند فتنه را میان اقشار مردم عراق برانگیزد اما عراقی‌ها و مردم موصل این فتنه تروریستی را ناکام گذاشتند و مردم موصل با نیروهای ما همکاری می‌کنند و این مساله به نیروهای  ما برای آزادسازی موصل کمک می‌کند.