وزیر خارجه آمریکا در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: به درخواست رئیس جمهور بایدن، من برای ملاقات با طرف ها و حمایت از تلاش هایشان برای تقویت آتش بس به اورشلیم ( قدس اشغالی ) ، رام الله، قاهره و امان می روم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از کاخ سفید، در پی درگیری‌ها در نوار غزه، ریاست جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای از سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور به غرب آسیا خبر داد.

در بیانیه دفتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا آمده است: «به دنبال دیپلماسی آرام و فشرده ما برای تقویت آتش بس بین اسرائیل و حماس، من از وزیر امور خارجه خود آنتونی بلینکن، درخواست کردم که این هفته به خاورمیانه سفر کند. در طول این سفر، بلینکن با مقامات اسرائیل دیدار خواهد کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «بلینکن همچنین با شرکای اصلی آمریکا در منطقه دیدار خواهد کرد و درباره تلاش‌های بین المللی هماهنگ شده برای اطمینان از رسیدن کمک فوری به غزه و همچنین کاهش درگیری‌ها و حفظ آتش بس در منطقه تبادل نظر خواهد کرد.»

وزیر خارجه آمریکا نیز در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: به درخواست رئیس جمهور بایدن، من برای ملاقات با طرف ها و حمایت از تلاش هایشان برای تقویت آتش بس به اورشلیم ( قدس اشغالی ) ، رام الله، قاهره و امان می روم. آمریکا در دیپلماسی فشرده ای برای پایان دادن به این خصومت ها و کاهش تنش ها مشارکت کرده است.

بلینکن در این سفر به قدس، رام الله، قاهره و امان سفر خواهد کرد. سفر او از امروز تا ۲۷ ماه مه ادامه خواهد داشت.

چند روز پیش، بعد از ۱۲ روز جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و پاسخ کوبنده حماس به این جنایات، رژیم صهیونیستی مجبور شد آتش بس اعلام کند.