اتحادیه بزرگ کارگری 'یونایت ' اعلام کرد که اعتصاب خدمه پروازی شرکت هواپیمایی انگلیس(بریتیش ایرویز) که در اعتراض به وضعیت حقوقی‌شان قرار بود روز کریسمس صورت گیرد، به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش مرور نیوز ، بیش از 4.500 تن از خدمه پروازی شرکت هواپیمایی 'بریتیش ایرویز' اعلام کرده بودند که در اعتراض به وضعیت حقوقی و شرایط کاری‌شان روز کریسمس و یک روز بعداز آن( 25 و 26 دسامبر) دست از کار خواهند کشید.
'لن مک کلوسکی' دبیر کل اتحادیه یونایت شامگاه پنجشنبه گفت تعلیق اعتصاب خدمه پروازی شرکت بریتیش ایرویز به دنبال دریافت پیشنهادی جدیدی از سوی این شرکت، صورت گرفته است.
خدمه پروازی بریتیش ایرویز که از میزان حقوقی دریافتی‌شان ناراضی هستند، پیشتر پیشنهاد افزایش 2 درصدی حقوقشان را رد کرده‌ بودند.
اتحادیه کارگری 'یونایت' از بریتیش ایرویز درخواست کرده بود که برای جلوگیری از وقوع این اعتصاب به میز مذاکره بازگردد.
در همین حال شرکت بریتیش ایرویز از تعلیق اعتصاب خدمه پروازی‌اش که می‌توانست سبب ایجاد اختلال شدید در برنامه پروازی این شرکت در ایام پرازدحام کریسمس شود، استقبال کرده است.
گفته می شود در حال حاضر بیش از 4 هزار تن از خدمه پروازی شرکت بریتیش ایرویز که از بعد از سال 2010 میلادی به این شرکت پیوسته‌اند بر سر دستمزدشان با کارفرمایشان دارای اختلاف هستند.
بریتیش ایرویز با بیش از 39 هزار کارمند، شرکت هواپیمایی حامل پرچم انگلیس است، که در 31 مارس سال 1974 میلادی راه‌اندازی شده است و در حال حاضر روزانه به 183 مقصد در سراسر جهان، پروازهای مستقیم دارد.
این شرکت در ماه ژانویه 2011 میلادی با شرکت هواپیمایی اسپانیایی 'آیبیریا' ادغام شد، که در پی آن، 'اینترنشنال ایرلاینز گروپ' تشکیل گردید، که هم‌اکنون به‌عنوان سومین شرکت هلدینگ هواپیمایی جهان شناخته می‌شود.
دفتر مرکزی شرکت بریتیش ایرویز در شهر 'هارموندوورتس'، انگلیس قرار دارد و فرودگاه هیترو لندن و فرودگاه گاتویک، قطب‌های این شرکت هواپیمایی، به شمار می‌آیند.
شرکت بریتیش ایرویز در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای268 فروند هواپیمای جت مسافربری هست و درآمد آن در سال 2015 میلادی بالغ‌بر 11 میلیارد و 421 میلیون پوند اعلام ‌شده است.