اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) آزادی اسرای فلسطینی را یکی از دغدغه‌های جنبش حماس عنوان کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری العهد‌، اسماعیل هنیه ، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در همایش حمایت عربی از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی گفت: به اسیران خود اعلام می‌کنیم که مسئله آن‌ها در راس برنامه‌ها و دغدغه‌های مقاومت فلسطین قرار دارد.

وی افزود: ما از مبارزات شما (اسرا) در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی تا دستیابی به یک زندگی با عزت و کرامت و آزادی همه اسیران از اسارت رژیم اشغالگر حمایت می‌کنیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین گفت: مسئله فلسطین تنها مسئله مختص فلسطینی‌ها نیست بلکه مسئله اعراب و آزادگان جهان است و رژیم صهیونیستی نه فقط دشمن ما بلکه دشمن شما هم است و خطر آن متوجه کل منطقه است.

هنیه افزود: تصمیمات برخی کشور‌ها در مورد درج نام حماس و حزب الله در فهرست سازمان‌های تروریستی‌، برای همه ما افتخار است. از سفر وزیر تروریست رژیم صهیونیستی (بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل) به مغرب و اعلام امضای توافقنامه امنیتی میان رباط و تل آویو ‌متاسفیم.

در همین حال، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: جنبش حماس اعلام کرد: امضای چندین توافقنامه توسط نظام حاکم بر مغرب به ویژه توافقنامه‌های نظامی و امنیتی با تل آویو را محکوم می‌کنیم. امضای این توافقات با هیچ هدف و بهانه‌ای قابل توجیه نیست. منافع راهبردی امت عرب که مغرب نیز جزئی از آن است با اتحاد با دشمن محقق نمی‌شود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اضافه کرد: جایگاه تاریخی مغرب و نقش مردم آن در قبال فلسطین نمی‌تواند با عادی سازی و اتحاد با دشمن سازگار باشد. استقبال مغرب از جنایتکار جنگی صهیونیست بنی گانتس، اشتباه بزرگی در حق مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنهاست. از نظام حاکم بر مغرب می‌خواهیم فورا از اقدامات خود بازگردد و رابطه خود را با رژیم صهیونیستی قطع کند.