"راهپیمایی مدنی برای حلب" از امروز (دوشنبه) با درخواست برای دسترسی فوری کمک‌های بشردوستانه به تمام مناطق محاصره شده سوریه آغاز می‌شود و فعالان از برلین تا حلب راهپیمایی خواهند کرد.

به گزارش مرور نیوز، فعالان از سراسر اروپا امروز راهپیمایی حدودا ۳۰۰۰ کیلومتری از برلین به حلب را آغاز می‌کنند. هدف آنها ارتقای دسترسی فوری و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به تمام مناطق محاصره‌شده سوریه است.

آنا آلبوث، وبلاگ‌نویس و روزنامه‌نگار لهستانی از همه درخواست کرد تا با راهپیمایی به سیاستمداران اروپایی نشان دهند که این فاجعه انسانی آشکار در سوریه تا چه حد برای آنها اهمیت دارد. این راهپیمایی امروز از فرودگاه سابق تمپلهوف در برلین آغاز می‌شود. این فرودگاه اکنون به محلی برای اسکان صدها پناهجوی سوری تبدیل شده است.

از زمان مطرح شدن این طرح، بیش از ۱۳ هزار تن از این ابتکار عمل استقبال کرده و بیش از ۲۵۰۰ تن گفته‌اند که در روز اول به این راهپیمایی ملحق می‌شوند. به گفته آنا آلبوث، این راهپیمایی هیچ ارتباطی با احزاب سیاسی و یا هیچ سازمانی ندارد و تنها هدف آن گرد هم آوردن مردمی است که می‌خواهند برای وضعیت انسانی سوریه کاری انجام شود.

این روزنامه‌نگار لهستانی تاکید کرد، گرچه تحولات اخیر در حلب مثبت است اما راهپیمایی آنها برای افزایش هوشیاری درباره تراژدی انسانی در تمام مناطق محاصره شده سوریه و نیز افزایش فشار بر سیاستمداران برای کمک به غیرنظامیان سوری است. مسیر این راهپیمایی جمهوری‌چک، اتریش، اسلوونی، کرواسی، صربستان، مقدونیه، یونان، ترکیه و نهایتا حلب است.