کاردار سفارت یمن در عراق گفت نام شهید حاج قاسم سلیمانی به آرمان قدس و رویارویی با ظلم و تروریسم گره خورده است.

به گزارش مرور نیوز، محمد القبلی گفت: فرماندهان پیروزی، شهیدان حاج ابو مهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی به این علت که برای مقابله با تروریسم طرح داشتند، هدف قرار گرفتند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی الحشدالشعبی، کاردار سفارت یمن در عراق در سخنانی در مراسم یادبودی به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی در بغداد گفت: نام فرماندهان پیروزی به مقابله با اشغالگری آمریکا و رویارویی با داعش، همچنین به آرمان قدس که آرمان همه عرب ها، مسلمانان و آزادگان جهان است، گره خورده است.

سپهبد قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس و دیگر همراهانشان در سحرگاه ۱۳ دی ۱۳۹۸ به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا در عراق ترور شدند. در دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی ۴۰۰ مراسم یادبود طی ژانویه در استان‌های مختلف عراق برگزار شد.

فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی تایید کرد اقدام جنایتکارانه آمریکا و ترور فرماندهان پیروزی، بر روابط نظامی بین عراق و آمریکا اثر گذاشته است.

ترور فرماندهان پیروزی به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا صورت گرفت و واکنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشت؛ حتی چندی پیش نیز برخی از مقامات ارشد دولت ترامپ فاش کردند او احساس می‌کند در ترور سپهبد سلیمانی از سوی رژیم صهیونیستی مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

پیش‌تر نیز «تامیر هیمن» رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در ترور دو تن از ژنرال‌های محور مقاومت، «قاسم سلیمانی» و «بهاء ابو العطا» فرمانده جنبش جهاد اسلامی فلسطین دست داشته است.