وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که به دنبال حملات روز گذشته نظامیان صهیونیست به نقاط مختلف کرانه باختری ۱۲۳ فلسطینی به شدت زخمی شدند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین امروز شنبه بیانیه‌ای را در خصوص حملات روز گذشته نظامیان صهیونیست به نقاط مختلف کرانه باختری ازجمله مناطق بیتا و جنین، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: به دنبال حملات وحشیانه روز جمعه به تظاهرات کنندگان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست ۱۲۳ نفر به شدت زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است.

این وزارتخانه همچنین عنوان کرده است: افزون بر این، منطقه «شیخ جراح» واقع در قدس اشغالی نیز هدف یورش نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست قرار گرفت. به دنبال این یورش وحشیانه نیز شماری از فلسطینیان مجروح شدند.

گفتنی است، مدتی است که نظامیان رژیم صهیونیستی فشارهای فزاینده خود علیه ساکنان منطقه «شیخ جراح» در قدس اشغالی را کرده‌اند؛ فشارهایی که البته با واکنش‌های گسترده گروه‌های مقاومت فلسطین مواجه شده است. صهیونیست‌ها حدود یک هفته پیش با یورش وحشیانه به منطقه شیخ جراح اقدام به تخریب گسترده منازل فلسطینیان ساکن این منطقه کردند.

اینگونه رفتارهای وحشیانه در تکمیل فرایند یهودی سازی قدس انجام می‌گیرد. فرایندی که از سال ۱۹۴۸ با تخریب منازل و کوچ اجباری فلسطینی‌ها توسط آژانس‌های مهاجرت یهودی آغاز شد. ساکنان شیخ جراح خطاب به صهیونیست‌ها پیامی را صادر کردند.

آنها تأکید کردند: ما حتی یک وجب از سرزمین خود را واگذار نمی‌کنیم و به اشغالگران چیزی نخواهیم داد. ما مصمم به دفاع از سرزمین خود با وجود تجاوزهای مکرر اشغالگران و شهرک نشینان هستیم و همچنان پرچم فلسطین را که برای ما همه چیز است به اهتزاز در می‌آوریم.