مذاکرات صلح و آتش‌بس سوریه که اکنون در آنکارا جریان دارد، بخاطر مخالفت هیئت معارضان با عدم مشمول شدن ائتلاف تروریستی «جفش» که جلسه را ترک کرد، متوقف شد.

به گزارش مرور نیوز، رسانه‌های محلی ترکیه از متوقف شدن مذاکرات صلح و آتش‌بس فراگیر سوریه در آنکارا خبر می‌دهند.

شبکه خبری «العربیه» گزارش داد علت این مسئله، عدم مشمول شدن ائتلاف تروریستی «جبهة فتح الشام» (جبهة النصره سابق) در این آتش‌بس است.

در حالی که روسیه و دولت سوریه در مذاکراتی که با ترکیه و معارضان در آنکارا انجام می‌دهند بر لزوم شامل نشدن توافق آتش‌بس فراگیر برای گروه‌های تروریستی از جمله «جفش» تاکید می‌کنند اما هیئت معارضان با این مئسله مخالفت می‌کند.

معارضان سوری با ترک جلسه مذاکره، تهدید کردند به گفت‌وگوها برای برقراری آتش‌بس فراگیر در سوریه خاتمه خواهند داد اگر روسیه به اصرار خود برای شامل نشدن غوطه شرقی دمشق و همچنین گروه جفش در آتش‌بس ادامه دهد.

البته دقایقی پس از این اخبار، شبکه خبری «الحدث» اعلام کرد که هیئت معارضان بعد از پذیرفتن شروط روسیه، به میز مذاکره بازگشته و گفت‌وگوها از سر گرفته شد.

خبرگزاری رسمی دولت سوریه «سانا» نیز در پیام توییتری نوشت که هیئت دولتی تقریبا معارضان به توافق رسیده و گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره از آتش‌بس حذف شدند.