پلیس آلمان یک مرد تونسی را که در ابتدا تصور می‌شد همدست اصلی عامل حمله به بازار کریسمس در شهر برلین بوده، آزاد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که اطلاعات تفصیلی نشان می  دهد که سرویس های امنیتی آلمان، تهدید ناشی از انیس عمری مظنون اصلی حمله تروریستی به بازار کریسمس در برلین را دست کم گرفته بودند، پلیس آلمان روز پنجشنبه تنها مظنون این حمله را که در ابتدا تصور می شد با عامل اصلی جنایت همدست بوده، آزاد کرده است.

انیس العامری 24 ساله قبل از انجام این حمله که منجر به مرگ 12 نفر شد، یک عکس سلفی را برای شخصی ارسال کرده و نوشته است: برادرم، همه چیز خوب است. من الان در خودرو هستم، برایم دعا کن.

بازپرسان آلمانی به این مساله پی برده اند که این پیامها برای فردی 40 ساله ارسال شده است که احتمالا همدست انیس عامری بوده است. پلیس آلمان روز چهارشنبه این فرد را در برلین بازداشت کرد.

ولی سحنگوی دستگاه قضایی آلمان روز پنجشنبه تایید کرد که فرد بازداشت شده، کسی نبوده است که با انیس عامری در ارتباط و تماس بوده است و به همین دلیل آزاد شده است. تحقیقات درباره یافتن همدستان بیشتر و احتمالی انیس عامری با سرعت تمام ادامه دارد.