رئیس‌جمهوری روسیه با هیاتی مشترک از نمایندگان پارلمان اروپا و شورای فدرال روسیه دیدار کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری سانا، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با اعضای این هیات درخصوص تحولات سوریه صحبت کرد و به سوالات آنها در این خصوص پاسخ داد. او گفت: حضور شما در سوریه اشاره مهمی به این است که روسیه و کشورهای اروپایی منافع مشترکی دارند.

اسد بر نقش مهمی که نمایندگان پارلمان می‌توانند در بیان منافع ملت‌هایشان ایفا کنند، تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری سوریه درخصوص نقشی که کشورهای اروپایی برای دستیابی به راه‌حل در سوریه می‌تواند ایفا کنند، گفت: اگر کشورهای اروپایی بخواهند به ملت سوریه کمک کنند باید در وهله نخست حمایت از تروریست‌ها را متوقف ساخته و محاصره ظالمانه‌ای را که برآورده کردن نیازهای اساسی سوری‌ها طولانی می‌سازد، بردارند.

رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد: مسئولان اروپایی باید درک کنند که راه‌حل در سوریه به دست مردم سوریه است.

اسد گفت: مسئولان غربی باید اذعان کنند که حملات تروریستی که کشورهایشان شاهد آن هستند نتیجه سیاست‌های اشتباهشان است و در نتیجه آنها باید از خودشان بپرسند آیا سیاست‌هایی که دنبال می‌کنند به نفع ملت‌هایشان است یا علیه آنها.

وی درخصوص روند مبارزه با تروریسم گفت: این عملیات از طریق روند نظامی انجام می‌شود و با حمایت روسیه و با خشکاندن سرچشمه‌های حمایت مالی از تروریست‌ها به خوبی پیش می‌رود. مساله مهمتر چگونگی برخورد با تروریسم به عنوان یک ایدئولوژی است چراکه باید اندیشه وهابیت در جهان از بین برده شود تا موفقیتی در روند مبارزه با تروریسم حاصل شود.

اسد گفت: روسیه از طریق حمایتش از سوریه نه فقط از امنیت سوری‌ها دفاع می‌کند بلکه از امنیت ملت خود و ملت‌های اروپایی نیز دفاع می‌کند.

در همین حال اعضای این هیات تاکید کردند: این سفر برای اطلاع از واقعیت اوضاع در سوریه و بیان حمایتشان از مردم سوریه در جنگ‌ علیه تروریسم و تبریک برای پیروزی در شهر حلب سفری مهم است. آنها همچنین بر مخالفت خود با مداخله خارجی در امور داخلی سوریه تاکید کردند.