وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز می‌توانم اعلام کنم که براساس اطلاعات و شواهد موجود دولت آمریکا معتقد است نیرو‌های روسی در اوکراین مرتکب بدترین جنایات جنگی شده اند.

به گزارش مرور نیوز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز می‌توانم اعلام کنم که براساس اطلاعات و شواهد موجود دولت آمریکا معتقد است نیرو‌های روسی در اوکراین مرتکب بدترین جنایات جنگی شده اند.

بلینکن در ادامه تاکید کرد: ما گزارش‌های معتبر زیادی در دست داریم که نشان می‌دهد نیرو‌های روسی به عمد غیرنظامیان و مراکز عمومی و غیرنظامی را مورد هدف قرار می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: نیرو‌های روسی به عمد آپارتمانها، خانه‌های مسکونی، مراکز خرید، مدارس، بیمارستانها، زیساخت‌های حیاتی، وسایل نقلیه عمومی و غیرنظامی مانند آمبولانس‌ها را مورد هدف موشک قرار می‌دهد و از این راه تا به حال هزاران غیرنظامی را کشته اند.

بلینکن در ادامه مدعی شد: روسیه از همین روش در چچن و در حلب سوریه هم استفاده کرد تا اراده مردمی آن مناطق را شکست دهد.

به گفته دولت اوکراین بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی در ماریوپل در شرایط وخیم و تحت محاصره کامل نیرو‌های روسی به سر می‌برند و هیچ گونه دسترسی به مواد خوراکی، دارو و اقلام ضروری ندارند.

بیانیه وزیر خارجه آمریکا در حالی منتشر شد که آمریکا یک روز پیش از آن گفته بود شواهدی در دست داریم که نشان می‌دهد در یک هفته گذشته نیرو‌های روسی عمداً زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین را مورد هدف قرار داده اند.