رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که دیدار هیئت‌های روسیه و اوکراین در استانبول «شتاب معناداری» برای دستیابی صلح پیدا کرده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از تاس، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در جریان تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود، «ولادیمیر زلنسکی» اعلام کرد که دیدار هیئت‌های روسیه و اوکراین در استانبول «شتاب معناداری» برای دستیابی صلح پیدا کرده است.

دفتر مطبوعاتی اردوغان در توئیتر نوشت: «رئیس‌جمهور [اردوغان] اظهار داشت که نشستی که بین هیئت‌های مذاکره‌کننده اوکراین و روسیه در استانبول برگزار شد، شتاب معناداری به روند انجام شده برای پایان جنگ و برقراری صلح با توجه به نتایج آن داشته است.»

اردوغان همچنین پیشنهاد خود برای زمینه سازی دیدار زلنسکی و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهور اوکراین و روسیه را تکرار کرد.

روز سه شنبه، دور دیگری از مذاکرات حضوری بین مسکو و کیف در استانبول برگزار شد. پس از این نشست، رئیس هیئت روسی اعلام کرد که روسیه پیشنهادهای کتبی درباره یک معاهده از اوکراین دریافت کرده است.

وی افزود که پس از بررسی این پیشنهادات، مسکو پیشنهادات خود را ارائه خواهد کرد. این مقام روسی خاطرنشان کرد که مسکو دو گام به سوی کیف برمی دارد و پیشنهاد می‌کند که نشستی بین رؤسای جمهور روسیه و اوکراین زودتر از برنامه قبلی برگزار شود.