کره شمالی روز یکشنبه یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است.

به گزارش مرور نیوز، شبکه تلویزیونی ژاپن به نقل از بیانیه ارتش کره جنوبی گفت: کره شمالی یک موشک بالستیک ناشناس به سمت دریای شرقی [ژاپن] پرتاب کرده است.

 شبکه ان اچ کی ژاپن افزود: تحلیل برد، ارتفاع و سرعت موشک در حال حاضر در حال انجام است.

رویترز اعلام کرد ، موشک کره شمالی احتمالا خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن سقوط کرده است.

این شلیک یک روز پس از آن روی می‌دهد که ارتش کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد کره شمالی در حال انجام تحرکاتی با هدف شلیک موشک بالستیک از زیردریایی در سواحل شرقی این کشور است.

در شرایطی درحال وقوع است که کره جنوبی و آمریکا تصمیم دارند در پایان ماه جاری میلادی در رزمایشی با حضور یک ناو هواپیمابر هسته ای آمریکا شرکت کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خارجی، ناو هواپیمابر «یو.اس.اس رونالد ریگان» روز گذشته با هدف شرکت در رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، در بنده بوسان کره پهلو گرفت.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکا از نزدیک در حال رصد جدیدترین تحولات کره شمالی هستند.

به گفته منابع ارتش آمریکا، اخیرا نشانه هایی نیز از فعالیتهای مربوط به آزمایش هسته ای از سوی کره شمالی در شهر ساحلی سینپو در شمال شرقی این کشور رصد شده است.

تصاویر ماهواره ای اخیر نشان می دهد شماری از شناورهای در کنار یک زیردریایی در ساحل سینپو در شمال شرق کره شمالی پهلو گرفته اند.

کارشناسان با بررسی تصاویر ماهواره ای به این نتیجه رسیده اند احتمالا این زیردریایی با هدف شلیک موشک بالستیک در حال تجهیز شدن است.

بر اساس این گزارش، سینپو دارای امکانات تولید و توسعه و تست برای زیردریایی ها است.

پیش تر نیز یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرده بود کره شمالی ممکن است همزمان با سفر قریب الوقوع کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا به ژاپن و کره جنوبی، دست به آزمایش هسته ای جدید بزند..

این مقام ارشد آمریکایی که اشاره ای به نامش نشده است، می گوید کره شمالی در صورت انجام آزمایش موشکی با عواقب جدی روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود که پیونگ یانگ مدتی است در حال انجام  آزمایش هسته ای است.

کامالا هریس معاون رییس جمهوری آمریکا قرار است روز دوشنبه (۴ مهرماه سال جاری) یک سفر چهار روزه به ژاپن داشته باشد. سئول نیز مقصد بعدی وی در این سفر خواهد بود.

هریس در جریان سفر به ژاپن قرار است در مراسم تشییع جنازه نخست وزیر سابق ژاپن «شینزو آبه» شرکت کند.

همچنین قرار است هریس روز پنجشنبه (۸ مهرماه) با «یون سوک یئول» رییس جمهوری کره جنوبی دیدار کند..

این اولین سفر هریس به ژاپن و کره جنوبی از زمان تصدی وی در این سمت در اوایل سال گذشته میلادی به شمار می آید.