پلیس شیکاگو روز دوشنبه اعلام کرد که در جریان تیراندازی‌های روزهای گذشته ۶ نفر کشته و دستکم ۲۶ نفر مجروح شدند.

به گزارش مرور نیوز، در تداوم خشونت‌های خیابانی در آمریکا، پلیس شیکاگو روز دوشنبه اعلام کرد که در جریان تیراندازی‌های روزهای گذشته ۶ نفر کشته و دستکم ۲۶ نفر مجروح شدند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» در یک تیراندازی در بامداد یکشنبه به وقت محلی، ۲ مرد از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. هر دو مرد به بیمارستان منتقل شدند ولی تلاش پزشکان نتیجه نداد و هر دو جان خود را از دست دادند. پلیس اعلام کرده که جزئیات بیشتری از این تیراندازی در دست نیست و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

پلیس شیکاگو در ادامه اعلام کرد که چهار نفر نیز طی  تیراندازی صبح روز شنبه کشته شدند. روز شنبه، مرد دیگری نیز در «فردیناند غربی» در شیکاگو به ضرب گلوله فرد یا افرادی کشته شد.پلیس از انتقال این فرد به بیمارستان و مرگ وی خبر داد.

جمعه گذشته نیز پسری ۱۶ ساله هدف گلوله قرار گرفت و مجروح شد. یک پسر ۱۳ ساله نیز حین پیاده روی مورد اصابت گلوله از یک خودرو قرار گرفت.

طبق نتایج یک نظرسنجی، حدود یک‌پنجم بزرگسالان آمریکایی خود یا یک فرد نزدیک به آن‌ها خشونت با سلاح را در پنج سال گذشته تجربه کرده که در این بین سهم سیاه‌پوستان و اسپانیایی‌تبارها قابل توجه است.

طبق نظرسنجی «دانشکده  عاوم سیاسی» در شیکاگو  و «مرکز نظرسنجی نورک»  نتایج این نظرسنجی نشان داد احتمال این که سیاه‌پوستان آمریکایی و آمریکایی‌های هیسپانیک‌تبار تجربه خشونت با اسلحه را گزارش کنند، به ترتیب چهار برابر و دو برابر بیشتر از سفیدپوستان این کشور است.

سه چهارم آمریکایی‌ها خشونت با اسلحه را مشکلی بزرگ می‌دانند و هشت نفر از هر ۱۰ نفر گفتند خشونت مسلحانه در ایالات متحده رو به افزایش است. کسانی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند (با آمار ۵۱ درصدی) بیشتر از کسانی که در حومه زندگی می‌کنند (۳۹ درصد) و جوامع روستایی (۲۷ درصد) معتقدند که خشونت مسلحانه در جوامع آن‌ها رو به افزایش است.

سنای آمریکا اخیرا یک لایحه دو حزبی برای رسیدگی به خشونت‌های مرتبط با اسلحه را تصویب کرد که اولین قانون فدرال ایمنی اسلحه در چند دهه اخیر است