سخنگوی ارتش آمریکا گفت، ایالات متحده در حال گفتگو با ترکیه در خصوص حمایت آینده ارتش آمریکا از نیروهای ترکیه در نزدیکی شهر الباب سوریه است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، جان دوریان سرهنگ نیروی هوایی آمریکا و سخنگوی ائتلاف موسوم به ضد داعش در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد: آمریکا در حال مذاکره با ترکیه درباره حمایت از نیروهای ترکیه در نزدیکی شهر الباب سوریه است. انتظار می رود که این حمایت ادامه یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: مذاکراتی در سطح دیپلماتیک درباره مسیر پیش رو انجام شده است. ما انتظار داریم که حمایت از عملیات ترکیه در اطراف شهر الباب ادامه پیدا کند.

این مقام نظامی آمریکایی تایید کرد که جنگنده های آمریکایی هفته گذشته از نیروهای ترکیه در نزدیکی شهر الباب حمایت کرده اند.

پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: هواپیماهای ائتلاف به رهبری آمریکا طی هفته گذشته پروازهایی را در حمایت از نیروهای ترکیه در نزدیکی شهر الباب سوریه انجام داده اند ولی حملات هوایی انجام نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این پروازها نمایش آشکار قدرت بوده است. پروازهای هفته گذشته با درخواست نیروهای ترکیه بوده است، نیروهای ترکیه زیر آتش بودند و نیاز به حمایت هوایی داشتند و به همین علت، پروازهایی از سوی ائتلاف انجام شد.