یک گزارش اطلاعاتی جدید آمریکا نشان می‌دهد که سازمان اطلاعات مرکزی "سیا"، مقامهای روسی را که ایمیل‌های هک شده کمیته ملی دموکرات را در اختیار ویکی لیکس قرار داده‌اند، شناسایی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل مرور نیوز به نقل از رویترز، مقامهای ارشد آمریکایی اعلام کردند: سازمان سیا  مقامهای روسی را که ایمیل های هک شده کمیته ملی حزب دموکرات را در اختیار ویکی لیکس قرار داده اند، شناسایی کرده است.

این در حالی است که هنوز چند ساعت از گزارش های اطلاعاتی آمریکا به باراک اوباما در خصوص حملات سایبری روسیه به انتخابات ریاست جمهوری اخیر نگذشته و جزییات این گزارش به رسانه های خبری درز پیدا کرده است.

مقامهای آمریکایی که نامشان فاش نشده، تاکید کردند که سازمان سیا و سایر نهادهای اطلاعاتی آمریکا، به این جمع بندی رسیده اند که دولت روسیه تلاش های خود را برای بی اعتبار کردن انتخابات آمریکا و همچنین کمک به کمپین دونالد ترامپ، تشدید کرده اند.

این گزارش روز پنجشنبه در اختیار اوباما قرار گرفته و روز جمعه نیز دونالد ترامپ در جریان جزئیات این گزارش قرار خواهد گر فت.

مقامهای اطلاعاتی آمریکا پیش از این اعلام کرده اند که روسیه با هدف کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، حملات هکری را به کمیته ملی دموکرات و مقامهای ارشد حزب دموکرات انجام داده است.

مسکو تاکنون همه اتهامات مطرح شده درباره حملات هکری به آمریکا را رد کرده است. ترامپ ضمن زیر سئوال بردن ادعاهایی که روسیه را به دست داشتن به حملات هکری و نفوذ بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، متهم می کند، تاکید کرده است: ویکی لیکس این مساله را تکذیب کرده است که مسکو عامل اصلی افشای اسنادی بوده که این وبسایت در دوران رقابت های انتخاباتی فاش کرده است.

ترامپ بار دیگر روز چهارشنبه نوشتن توییت درباره مساله هک شدن انتخابات آمریکا را از سر گرفت و اعلام کرد: جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس گفته است که یک فرد 14 ساله نیز می توانسته پودستا را هک کند.

وی و مشاورانش بر این باورند که دموکراتها سعی می کنند با طرح چنین مساله ای، مشروعیت و قانونی بودن انتخابات 8 نوامبر را زیر سئوال ببرند.

یکی از مقامهای آمریکایی گفت: تا اکتبر مشخص شده بود که روس ها سعی دارند به کمپین ترامپ کمک کنند. در برخی موارد، آژانس اطلاعات ارتش روسیه، اطلاعات هک شده از ایمیل های حزب دموکرات آمریکا را به ویکی لیکس منتقل کرده است. این کار با این هدف انجام شده است که شناسایی ریشه اصلی حملات هکری و انتقال این اطلاعات سخت شود.

جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس اخیرا در مصاحبه با فاکس نیوز به این مساله اشاره کرد که، " رسانه های آمریکایی در پوشش اخبار مربوط به این مساله، بسیار مزورانه و غیر صادقانه عمل کرده اند. دولت روسیه هیچ نقشی در انتقال اطلاعات مربوط به ایمیل های کمیته ملی دموکرات و مقامهای ارشد این حزب نداشته است."