رئیس جمهور ترکیه بر اجرای طرح امنیتی کشورش در عمق ۳۰ کیلومتری خاک سوریه تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت که ترکیه اقدامات بیشتری را برای بستن شکاف ۳۰ کیلومتری در مرز با سوریه که تهدیدات امنیتی از آنجا ناشی می‌شود، اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش تاس، او گفت: برای از بین بردن تهدید تروریسم از سوریه، اقدامات جدیدی برای بستن منطقه امنیتی در عمق ۳۰ کیلومتری خاک سوریه انجام خواهیم داد.

اردوغان پیشتر از برنامه‌های ترکیه برای آغاز عملیات زمینی در شمال سوریه خبر داده بود.

اردوغان افزود: آنکارا با طرف‌هایی که با گروه‌های تروریستی همکاری می‌کنند، مبارزه خواهد کرد. عملیات علیه تروریسم جدایی‌طلب در سال ۲۰۲۲ به ۱۲۴ هزار عملیات افزایش یافت. حدود ۹ هزار و ۸۰۰ مخفیگاه گروه‌های تروریستی را منهدم کردیم. عملیات نظامی فرامرزی اجرا کردیم که گسترده‌ترین عملیات تاکنون بوده است. در نتیجه این عملیات، از ورود تروریست‌ها به کشور ما از خاک عراق جلوگیری شد.

به گفته رسانه‌های ترکیه، عملیات جدید ترکیه به این کشور اجازه می‌دهد تا کنترل یک بخش ۶۰۰ کیلومتری از مرز با سوریه را در دست بگیرد و تهدیدات از سوی این کشور همسایه را به حداقل برساند.

آنکارا حزب کارگران کردستان و شاخه سوری آن، یگان‌های مدافع خلق را تهدیدی بزرگ برای امنیت ملی خود می‌بیند. به گفته منابع نظامی، حدود ۵۰۰۰۰ سرباز ترکیه و مخالفان مسلح سوری تحت حمایت ترکیه درگیر این طرح خواهند شد.