روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد که زنان پناهنده اوکراینی در اسرائیل در معرض انواع مختلف سوء استفاده‌ها از جمله تعرض جنسی قرار دارند.

به گزارش مرورنیوز، روزنامه تایمز اسرائیل تحقیقاتی را منتشر کرد که در آن موارد تجاوز جنسی، آزار و اذیت جنسی و استثمار زنان پناهنده اوکراینی در محل کارشان در اسرائیل ثبت شده است.

به نوشته این روزنامه، از آغاز بحران اوکراین، حدود ۴۷ هزار اوکراینی وارد فلسطین اشغالی شدند که از این تعداد تنها ۱۵ هزار نفر باقی مانده‌اند و به هیچ یک از آنها «پناهندگی» اعطا نشده است، بلکه پاسپورت «گردشگری» به آنها داده شده است که این زنان اوکراینی را از به دست آوردن فرصت‌های شغلی باز می‌دارد.

تایمز افزود: در ماه مه ۲۰۲۲، مقامات اسرائیلی به پناهندگان اوکراینی اجازه کار دادند و در ماه ژوئیه، آنها فقط در تعدادی از شهرها اجازه کار داشتند و شانس آنها برای کار در شهرهای تل آویو و اورشلیم (قدس اشغالی) بسیار اندک است. برخی از پناهندگان نیز به طور غیرقانونی به کار گرفته می شوند که آنها را در معرض انواع سوء استفاده‌ها قرار می‌دهد.

این روزنامه به نقل از مرکز پناهندگان اوکراین در تل آویو اشاره کرد که در بازه زمانی مارس تا اوت ۲۰۲۲، پلیس ۳ گزارش تجاوز جنسی دریافت کرده و تحقیقاتی را در ۱۸ مورد آزار جنسی و ۱۲ مورد آزار و اذیت و آزار جنسی آغاز کرده است.