به درخواست امارات و چین و پس از هماهنگی با اردن و فلسطین، شورای امنیت امروز پنج‌شنبه جلسه‌ای غیرعلنی با موضوع یورش‌های اخیر به مسجدالاقصی خواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، هیات امارات در سازمان ملل در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که شورای امنیت امروز در جلسه‌ای غیرعلنی تحولات اخیر در مناطق فلسطینی و به طور مشخص یورش‌ها به مسجدالاقصی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این هیات با انتشار توییتی اعلام کرد که امارات با همکاری چین درخواست برگزاری این نشست پشت درهای بسته را داده تا تحولات نگران‌کننده اخیر در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه یورش‌ها به مسجدالاقصی مورد بررسی قرار گیرند.

پلیس رژیم صهیونیستی بامداد روز چهارشنبه با یورش به مسجدالاقصی، ده‌ها تن از نمازگزاران فلسطینی را پس از ضرب و جرح، بازداشت کرد.

همچنین خبرگزاری رسمی اردن اعلام کرد که شورای امنیت به درخواست اردن و فلسطین و با هماهنگی امارات و چین، امروز نشست فوق‌العاده‌ای برای بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی برگزار می‌کند.

در نشست فوق‌العاده عصر چهارشنبه اتحادیه عرب که در سطح نمایندگان دائم این اتحادیه برگزار شد، نمایندگان ۲۱ کشور عضو از شورای امنیت خواستند جنایات رژیم صهیونیستی در حق مسجدالاقصی را متوقف کند.

آنها همچنین بر لزوم استمرار برگزاری نشست‌های شورای امنیت برای پیگیری تحولات مروبط به طرح‌های خصمانه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

آنها در این نشست تاکید کردند که اداره اوقاف قدس و مسجدالاقصی تنها نهادی است که اجازه مدیریت امور این مسجد را دارد.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه برای دومین شب پیاپی به نمازگزاران در مسجد القبلی (نمازخانه مسجدالاقصی) یورش برده و تعدادی از آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند.