معاون نخست وزیر انگلیس در بحبوحه رسوایی مرتبط با رفتار قلدرمآبانه وی در محیط کار، استعفا کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از راشاتودی، دومنیک راب، معاون نخست وزیر انگلیس در پی افزایش فشارها درباره رفتار نامناسب و قلدرمآبانه وی در محیط کار از جمله وزارت دادگستری و سایر معاونت‌های دولتی، استعفا کرد.

راب که نماینده حزب «توری» در پارلمان انگلیس است، امروز(جمعه) استعفانامه خود را به ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس تقدیم کرد. او در توضیح دلیل این تصمیم، به تحقیقات مرتبط با موضوع مذکور و همچنین قول قبلی وی دراین‌باره اشاره کرده است. وی پیش‌تر متعهد شده بود که در صورت «یافتن شواهدی مبنی بر قلدری وی در محیط کار» استعفا خواهد کرد.

وی همچنین یادآور شده که در تحقیقات مذکور، تنها دو فقره از شکایات درباره وی تایید شده است. نماینده قدرتمند حزب توری، به تحقیر کارمندان، و گریه انداختن برخی از آنها متهم شده و علاوه بر این، براساس گزارش رسانه‌ها، فشار روانی که او به کارمندان وارد می‌کرده، در برخی موارد باعث می‌شده تا افراد پیش از جلسات کاری، حالت تهوع بگیرند.

راب در نامه استعفای خود نوشته که یافته‌های تحقیقات «ناقص بوده و اینکه اگر حد و مرز رفتار قلدرمآبانه تا این اندازه پایین تعیین شود، بدعتی خطرناک در فعالیت‌ و عملکرد دولت خواهد بود.»

با این حال، وی بابت هرگونه «استرس یا آزار ناخواسته‌ای که کارمندان زیردستش در دوران همکاری با وی متحمل شده‌‎اند، عذرخواهی و تاکید کرد که همچنان از سوناک به عنوان نخست وزیر حمایت خواهد کرد.»