وزیر خارجه آلمان امروز به حکم صادره برای سرکرده گروهک تروریستی تندر از سوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از بی بی سی، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه در اقدامی متناقض با منشور ملل متحد در خصوص لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، در واکنش به صدور حکم اعدام برای «جمشید شارمهد» سرکرده گروه تروریستی تندر، آن را حکمی «غیرقابل قبول» توصیف کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در توییتی در این باره با طرح ادعایی مضحک مدعی شد که جمشید شارمهد از دادرسی عادلانه برخوردار نبوده و لذا از جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا فورا حکم اعدام وی را لغو کند!

وی ادعا کرد که برلین تمام تلاش خود را برای کمک به شارمهد و علیه اجرای حکم او به کار خواهد گرفت!

وزیر خارجه آلمان گفت که سفیر این کشور در تهران که در سفر کاری بوده پس از دریافت این خبر برنامه خود را لغو کرده و برای گفتگو بر سر این موضوع در راه بازگشت به ایران است.

گفتنی است که دادنامه جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر ساعاتی پیش به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی کیفری در دیوان عالی کشور ابرام شد.

در رأی شعبه دیوان عالی کشور آمده است؛ در لایحه فرجام خواه، دلیل و مدرکی که موجبات نقض رأی را فراهم آورد وجود ندارد و دادنامه محکوم علیه مطابق دلایل موجود در پرونده و طبق قانون صادر شده است.

گفتنی است: دستگیری جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر توسط وزارت اطلاعات بود. در پرونده این گروه جنایت‌های بسیاری مانند بمب گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز و قصد انفجار سد سیوند شیراز مشاهده می‌شود که در این میان بمب گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز حادثه‌ای خون بار است که افراد بی گناه بسیاری در آن به شهادت رسیدند.