وزارت خارجه آمریکا در واکنش به انتخاب ایران به عنوان رییس دوره‌ای اجلاس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر در سال ۲۰۲۳ از این تصمیم اظهار نگرانی کرد.

به گزارش مرور نیوز ، ودانت پاول، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واکنش به انتخاب سفیر ایران در ژنو به عنوان رییس دوره‌ای اجلاس اجتماعی شورای حقوق بشر در سال ۲۰۲۳ با ابراز نگرانی عمیق واشنگتن مدعی شد: این تصمیم عمیقا نگران کننده است. انتخاب نماینده کشوری که ناقض فاحش و دائم حقوق بشر است، به عنوان رئیس چنین گروهی، موثر بدون آن را محدود می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، وی در ادامه ادعا‌های خود گفت که آمریکا از سال ۲۰۱۵ مخالف تشکیل این گروه بود و باور داشت که این مجمع نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد که آمریکا همچون گذشته در جلسه‌های این مجمع حضور نخواهد داشت.

پاتل در ادامه ادعا‌های خود افزود: البته ما از تصمیم رییس شورای حقوق بشر برای انتخاب ایران ناامید هستیم و شایسته نیست که ایران نقش رهبری را در شورایی داشته باشد که هدف آن ترویج و محافظت از حقوق بشر است.

مجمع اجتماعی ۲۰۲۳ روز‌های ۱۱ و ۱۲ آبان ۱۴۰۲ در ژنو برگزار خواهد شد و قرار است کارشناسان، مقامات بین‌المللی، نمایندگان دولت‌ها و سازمان‌های غیردولتی طی دو روز و در قالب جلسات کارشناسی مختلف، موضوع «نقش علم، فن آوری و نوآوری در ارتقای حقوق بشر به‌ویژه در دوره بازیابی از همه‌گیری کرونا» را مورد بررسی قرار دهند.