یک سایت صهیونیستی با انتشار گزارشی به وجود شکاف‌های داخلی در رژیم صهیونیستی، خشم این رژیم از روابط میان ایران و عربستان و کاهش نفوذ آمریکا در منطقه اشاره کرد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از اسپوتنیک، سایت عبری زبان «واللا» در گزارشی طولانی با اشاره به تحولات منطقه نوشت: عربستان سعودی ماه آتی تولید نفت خود را تا هشت میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد. این در حالیست که ریاض این اقدام را به صورت یکجانبه و بدون درخواست از شرکت‌های دیگر انجام می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: این حرکت عربستان باعث افزایش قیمت نفت و بازگشت این قیمت‌ها به جایگاه قبل خود شده است. ریاض برای دومین بار طی سال جاری برای کاهش تولید نفت در جهان گام برمی دارد که باعث برانگیخته شدن خشم آمریکا شده است. آمریکا تمام تلاش خود را برای بازپس گیری نفوذش در منطقه به کار گرفته چرا که این کشور هزینه‌های هنگفتی در جنگ‌ها پرداخت کرده و تلفات زیادی در میان صفوف نیروهای ارتش این کشور متحمل شده است. واشنگتن می کوشد از طریق چارچوب‌های سیاسی منطقه‌ای جدید، قدرت خود را در خاورمیانه بازپس گیرد.

این سایت صهیونیستی در ادامه نوشت، تل آویو همچنان منتظر آن است که جوبایدن رئیس جمهور آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به این کشور و بررسی روند عادی سازی روابط با عربستان دعوت به عمل آورد. رژیم صهیونیستی از لحاظ اوضاع داخلی، دچار شکاف شده و از روند تحولات سریع و گسترده در منطقه غافلگیر شده است. این تحولات با میانجی گری چین به صورت گسترده و بی صدا محقق شده به طوری که سفارت ایران در عربستان بعد از تعطیلی هفت ساله، بازگشایی شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: تل آویو امید داشت که بتواند با توافق عربستان، جنگنده‌های اف ۳۵ خود را بر فراز عربستان بدون فعال سازی رادارهای این کشور، در مسیر به سمت بوشهر، نطنز و فوردو به پرواز درآورد اما چین آمد و همه چیز را به هم ریخت؛ روابط میان ایران و عربستان از سر گرفته شد. عربستان چند ماه قبل به آغوش ترکیه بازگشت و یک سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری در این کشور انجام داد.

بر اساس این گزارش، مشکل عربستان ، تبدیل به معضل راهبردی برای آمریکا و کشورهای غربی شده است. واشنگتن می ترسد ریاض از دست این کشور رها شده و به آغوش چین، روسیه و ایران برود. محمد بن سلمان ولی عهد عربستان نشان داده که می‌تواند برای رسیدن به آنچه می‌خواهد با آمریکا بازی کند. اگر بایدن اشاره‌های بن سلمان و شروط عربستان را متوجه نشود، ریاض تولید نفت خود را ۲۰ درصد کاهش می‌دهد که این مسأله به افزایش قیمت بنزین در آمریکا و برانگیخته شدن خشم رأی دهندگان آمریکایی می‌انجامد.