وزارت اطلاع رسانی سوریه از لغو مجوز فعالیت شبکه انگلیسی بی بی سی در این کشور به دلیل عدم رعایت اصول حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک، وزارت اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد که مجوز شبکه انگلیسی «بی بی سی» در این کشور به دلیل عدم پایبندی مسئولان این شبکه به اصول حرفه‌ای لغو شده است.

این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شبکه بی بی سی از زمان آغاز جنگ گروهک‌های تروریست در سوریه، اقدام به ارائه اطلاعات و گزارش‌های نادرست و دروغین از اوضاع این کشور کرده است.

بر اساس اعلام وزارت اطلاع رسانی سوریه، دمشق بارها به مسئولان شبکه بی بی سی نسبت به لزوم رعایت اصول حرفه‌ای هشدار داده بود اما با بی توجهی آنها و تداوم انتشار گزارش‌های تحریف شده و دروغین با استناد به سخنان عناصر تروریست در این کشور، رو به رو شد.

وزارت اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد: در نتیجه عدم پایبندی مسئولان شبکه بی بی سی به اصول حرفه‌ای و اصرار آنها بر انتشار گزارش‌هایی با اهداف سیاسی کاری و انحراف افکار عمومی، این وزارت خانه تصمیم گرفته، مجوز فعالیت‌های گزارشگر و عکاس شبکه بی بی سی و گزارشگر رادیو بی بی سی در سوریه را لغو کند.

سایت شبکه بی بی سی نیز این خبر را منتشر کرده و مدعی شده که این اقدام دولت سوریه، در پی انتشار گزارشی در خصوص اقدامات خانواده بشار اسد رئیس جمهور این کشور صورت گرفته است.