رسانه آمریکایی فاکس نیوز در گزارشی مدعی شده که دولت روسیه با درس‌هایی که در این مدت از ایران آموخته تمام تحریم‌های جهانی را دور می‌زند.

به گزارش مرور نیوز، فاکس نیوز در بخشی از گزارش خود با تکرار این ادعا که ایران با ارسال پهپاد به روسیه به این کشور در جنگ با اوکراین کمک می‌کند نوشت: «این دو کشور همچنین در تلاشند فشار‌هایی اقتصادی ناشی از تحریم‌ ها را کاهش دهند و به تازگی نظام‌های بانکی‌شان را به هم متصل کرده‌اند.»

این رسانه همچنین در مصاحبه با یک کارشناس ضدایرانی وابسته به "بنیاد دفاع از دموکراسی" در ادامه گزارش خود نوشت: «مشاهده می‌کنید که روس‌ها دارند از برخی از تاکتیک‌هایی که ایرانی‌ها در آن تبحر پیدا کرده‌اند استفاده می‌کنند علاوه بر آن دارند ارتباطات سیاسی، اقتصادی و امنیتی‌شان با تهران را تقویت می‌کند. ایران کلاس پیشرفته‌ای در زمینه دور زدن تحریم‌ها برگزار کرده که در حال حاضر به روسیه کمک کرده است.»

به نوشته فاکس‌نیوز، بزرگترین منبع درآمد ایران صادرات نفت است. این رسانه مدعی شده ایران از زمان احیای مجدد تحریم‌های اقتصادی به «قاچاق غیرقانونی نفت» روی آورده و توانسته علی‌رغم فشارها، میزان تولید نفتش را تا سطح بی‌سابقه‌ای افزایش دهد. 

در ادامه این گزارش تاکید شده «نظام بانکی پنهان ایران» موجب شده نهاد‌های ایرانی بتوانند روابط تجاری‌شان با مشتری‌های خارجی را پنهان کنند.