نخست وزیر سوئد گفت که نسبت به ادامه هتک حرمت قرآن کریم و گسترش اعتراضات به این اقدام «بشدت نگران» است.

به گزارش مرور نیوز، اولف کریسترسون گفت: پلیس درخواست‌های بیشتری برای هتک حرمت قرآن کریم دریافت کرده است.اگر این مجوز‌ها داده شود ما روز‌هایی پیش رو خواهیم داشت که خطر آشکار اتفاقات جدی وجود دارد. من عمیقا نگران تبعات آن هستم.

به گزارش رویترز، گونار استرومر وزیر دادگستری سوئد نیز پنجشنبه گفت: هتک حرمت قرآن کریم وضعیت امنیتی را بدتر کرده و به وجهه این کشور آسیب رسانده است.

 رئیس سرویس امنیتی سوئد اذعان کرده که «این وضعیت سوئد را بعنوان کشوری معرفی کرده است که اسلام‌هراسی در آن رواج دارد» و  توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد پس از جلسه کمیته پارلمانی درباره آسیب به وجهه جهانی این کشور به دلیل هتک حرمت قرآن کریم گفت: مساله سوزاندن متون مقدس در سوئد باید جدی گرفته شود.

پلیس سوئد چهارشنبه هفته گذشته در اقدامی تحریک‌آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد و «سلون مومیکا» روز پنجشنبه هفته گذشته بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام‌ستیزانه، اقدام به پاره کردن کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.