وزارت خارجه جین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، شی جینپینگ نخستین رئیس جمهوری چین است که در نشست جهانی اقتصاد در داووس شرکت می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، این اقدام از سوی رئیس جمهوری چین در حالی صورت می‌گیرد که پکن به دنبال تقویت و داشتن نقش بیشتری در امور جهانی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، شی جینپینگ قرار است در بازه زمانی ۱۵ تا ۱۸ ژانویه ۲۰۱۷ به سوئیس برود و در نشست سالانه داووس در کنار سیاستمداران و ثروتمندان جهان در ۱۷ ژانویه سال جاری میلادی شرکت کند.

رئیس جمهوری چین حین حضور در سوئیس قرار است از دفتر سازمان جهانی بهداشت، سازمان ملل و کمیته بین‌المللی المپیک نیز بازدید کند.

مقام‌های ارشد که در این سفر رئیس جمهوری چین را همراهی می‌کنند "جک ما"، موسس وب‌سایت فروش علی بابا، "وانگ جیانلین"، رئیس گروه دالیان واندا و "ژانگ یاکین"، مدیر Baidu هستند.

دیوید آیکمن، نماینده ارشد چین در نشست جهانی اقتصاد به بلومبرگ گفت: سال جاری میلادی، به دلیل تعداد اعضای هیئت چین در نشست، ما می‌توانیم بیش از سال‌های گذشته در مسائل مختلف جهانی به بحث بپردازیم.

چین به دنبال فرصت‌هایی برای بهتر کردن وجهه خود در بخش تجارت جهانی است چراکه پیش بینی می‌کند با حضور دونالد ترامپ، به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا، وی چین را بیش از گذشته منزوی کند.

معاون رئیس جمهوری چین در نشست ۲۰۱۶ داووس حضور داشت و لی کچیانگ، نخست وزیر چین ریاست هیئت این کشور را در نشست ۲۰۱۵ بر عهده داشت.