فرماندار فلوریدا از ساکنان مناطق پست ساحلی ایالت فلوریدا خواست تا به دستورات برای نقل مکان به مناطق مرتفع توجه کنند و هشدار داد که موج طوفان ایدالیا می‌تواند باعث ایجاد سیل‌های خطرناک در این ایالت شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، فرماندار فلوریدا و یکی از نامزدهای مقدماتی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا عصر سه‌شنبه به وقت محلی، به ساکنان این ایالت هشدار داد و گفت: طوفان ایدالیا در حال نزدیک شدن است و زمان به سرعت بسیار زیادی در حال اتمام است.

دیسانتیس با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ مدرسه در فلوریدا کلاس‌ها را لغو کرده و فرودگاه بین‌المللی تامپا نیز بر روی پروازهای تجاری بسته شده است، افزود: حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نیروی گارد ملی بسیج شدند و ۳۰ تا ۴۰ هزار تکنسین برق نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

در همین ارتباط مرکز ملی طوفان مستقر در شهر میامی (NHC) واقع در نوار ساحلی جنوب شرقی ایالت فلوریدا بر پهنه اقیانوس اطلس نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: طوفان ایدالیا با سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت در حال حرکت به سمت این ایالت است.

در این بیانیه، علاوه بر ۲۱ میلیون نفر سکنه ایالت فلوریدا به ساکنان ایالت‌های جورجیا و کارولینای جنوبی نیز درباره انجام اقدامات لازم در خصوص آمادگی و اجتناب از اثرات مخرب طوفان ایدالیا در مناطق ساحلی و پست این ایالت‌ها هشدار داده شده و آمده است: این احتمال وجود دارد که در برخی مناطق تا عمق صدها متر از خط ساحلی به طرف خشکی، سطح آب تا ۴.۶ متر از سطح زمین بالا بیاید.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز درباره نزدیک شدن طوفان ایدالیا به ایالت فلوریدا با بیان اینکه وی با دیسانتیس در تماس دائمی است، به ساکنان فلوریدا اطمینان داد که کمک‌های فدرال در دسترس مناطقی از این ایالت که از طوفان پیش رو آسیب ببینند، خواهد بود.

دین کریسول مدیر آژانس مدیریت اضطراری فدرال با اشاره به اینکه انتظار می‌رود که طوفان ایدالیا پس از تجربه طوفان‌های ایرما (۲۰۱۷)، مایکل (۲۰۱۸) و ایان (۲۰۲۲) به چهارمین طوفان بزرگی تبدیل شود که طی ۷ سال گذشته ایالت فلوریدا را درنوردیده‌اند، هشدار داد: عامل بیشترین تلفات در همه این طوفان‌ها افزایش ارتفاع آب در مناطق ساحلی و پست است.